1:e socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Placering
Barn- och familjeenheten.

I arbetet som 1:e socialsekreterare ingår:
Arbetsledning - att fördela ärenden, hålla i metodhandledningsmöten, ha regelbundna ärendegenomgångar, introduktion av nyanställda m.m.
Utvecklingsarbete - delta i utvecklingsarbetet (tillsammans med enhetschef) och implementera nya rutiner på enheten.
Klientarbete - vid behov vara medhandläggare.
Samverkan - delta i samverkansmöten på ledningsnivå, enligt överenskommen uppdelning mellan enhetschef och 1:e socialsekreterare.

Vi söker dig som är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha flerårig erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor, med fördel inom barn- och familjeenhetens område avseende både myndighetsutövning och behandling. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbetsledning. Det är viktigt att du har god juridisk kompetens, god förmåga till samverkan och ett engagemang för arbetet med barn- och familjeenhetens målgrupp. Då du kommer att fungera som närmsta arbetsledare för personal, är det också viktigt att du är duktig på att ge konstruktiv feedback. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.

Orust kommuns individ- och familjeomsorg består av barn- och familjeenhet, vuxenenhet, arbetsmarknadsenhet och boende för ensamkommande. Efter ett politiskt beslut förstärker vi arbetsledning på Barn- och familjeenhet med 1:e socialsekreterare som tillsammans med enhetschefen skall stå för enheternas ledning.

Barn- och familjeenheten är uppdelad i tre arbetsgrupper, Myndighetsutövning inklusive familjehem, Ungdomsbehandlare och Familjebehandlare. Enheten består av tolv socialsekreterare, tio behandlare och en enhetschef.

Orust kommun har i flera år satsat på grundutbildning gällande våld i nära relationer och i MI, motiverande samtal, till alla tillsvidareanställda. Detta ger bättre förutsättningar för ett gott bemötande, något som såväl medarbetare som arbetsgivare månar om.

Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling samt regelbunden extern processhandledning i grupp. I överenskommelse med närmsta chef kan del av arbetstiden förläggas till hemmet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Medborgarservice Anita Jakobsson
0304-33 40 51
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0304-33 40 00
Ekonomichef Susanne Ekblad
0304-33 42 82
Upphandlingschef Lars Amlin
0304-33 43 79
Ekonom Alice Österman
0304-33 41 72
HR Chef Ann-Katrin Otinder
0703-88 84 03
Upphandlare Gabriella Glimstedt
0304-33 42 35
Kontakperson nås per telefon efter 1 augusti.

Kostchef Charlotte Odhe
0304-33 43 95
Enhetschef Helen Wijk
0304-33 40 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ORUST KOMMUN, Kommunstyrelseförvaltningens Stab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
  • Ange på jobbansökan referensnummer xxxx Tillträdesdag enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 11 november 2016

Besöksadress

Åvägen 2-6
Henån

Postadress

None
HENÅN, 47380

Liknande jobb


Familjehemskonsulent, socionom

Familjehemskonsulent, socionom

13 maj 2024

Socialsekreterare Vuxen, missbruk sökes till Stockholms län!

Socialsekreterare Vuxen, missbruk sökes till Stockholms län!

10 maj 2024