1:e socialsekreterare inom individ och familjeomsorge

1:e socialsekreterare inom individ och familjeomsorge

Arbetsbeskrivning

1:e socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Dina arbetsuppgifter

Som 1:e socialsekreterare för individ- och familjeomsorgen utgör du en av tre 1:ar som har till ansvarar att handleda personalen inom individ och familjeomsorgen. Vi kommer från 1 september att organiserat om verksamheten till tre arbetsgrupper för att bättre möta upp behovet av stöd från socialtjänsten till kommunens medborgare. Arbetsgrupperna kommer arbeta med barn 0-12 år, ungdom 13-20 år och vuxen/missbruk från 21år. Du ska ansvara för ungdomsgruppen.

Ditt ansvar är: Att leda, planera och utveckla verksamheten utifrån en helhetssyn på kvalitet, måluppfyllelse och ekonomimedvetenhet. Det förekommer även administrativa inslag. Arbetet är självständigt och kräver en god samarbetsförmåga både internt och externt. Tillsammans med kollegor och avdelningschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina kollegors arbetsmiljö.
 
I januari 2020 gjordes en kommunövergripande organisationsförändring. Där individ och familjeomsorgen flyttades ihop med vård och omsorg myndighetsutövningen och nu tillsammans bildar den sociala sektorn myndighetsutövning. Det betyder att du som 1:e har förmågan att stimulera, engagera och motivera dina kollegor till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme, vi har påbörjat en förändring som ska fortgå och du behöver ha en uthållighet och vara en del i det så att det blir bra.

 
Tjänsten är heltid och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Om arbetsplatsen

Vårt uppdrag är att stödja och hjälpa medborgarna enligt gällande lagstiftning och politiska riktlinjer. Den ambitionen innebär bland annat att vi satsar på kompetenshöjande åtgärder och evidensbaserade arbetssätt. Vi har som mål att vara en attraktiv arbetsgivare som utvecklar, motiverar och behåller våra medarbetare.

Din profil

Du är utbildad socionom. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och är väl förtrogen med lagar och föreskrifter, erfarenhet av dokumentation och verkställighet av SOL, LVU, LVM, familjerätt och BBIC

Som 1:e socialsekreterare är du självgående med en god samarbetsförmåga och stort engagemang. Du har en vilja att leda samt utveckla dina kollegor. Vara ett stöd i deras utveckling, har en personlig mognad, är stabil och trygg, är lyhörd med en öppen och god kommunikation som fokuserar på helheten och sakfrågor och har erfarenhet av muntliga redovisningar inför grupp.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav för tjänsten. Datafärdigheter och vana att arbeta med olika IT lösningar.

Vi erbjuder dig

För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum är 7 juni och rekrytering sker fortlöpande. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Kontaktuppgifter

Facklig representant, SSR, kontakta kundtjänst 0247-80000

Läs mer www.leksand.se

Kontaktperson

Katja Vestling

Avdelingschef

Myndighetsutövningen

Sociala sektorn

0247-80262

katja.vestling@leksand.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Barnsekreterare

Barnsekreterare

24 april 2024

24 april 2024