1st /2nd line tekniker

1st /2nd line tekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter:
Du kommer ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från kundens interna användare, som kommer in via telefon, portal och mail lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service. Hantera beställningar av tex behörigheter och konton, koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med våra system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer. Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen, kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling samt samarbeta tätt med tjänsteägare och leverantörer.
Organisation Gruppen/teamet:
Service & Support (SOS) Gruppen består av ca 10 stycken supporttekniker som alla roterar på 1st och 2nd line. Där en i gruppen tar mer on-site ärenden. Gruppen supporterar mot 80 olika system. Service & Support (SOS) är ett supportteam utöver det vanliga. Hos kunden ingår du i ett sammansvetsat, dynamiskt support-team där du tar mycket ansvar och arbetar inom flera olika support-roller och projekt. Detta innebär ett tekniskt och varierande arbete. 

Ansvarsområden
Organisation Gruppen/teamet:
Service & Support (SOS) Gruppen består av ca 10 stycken supporttekniker som alla roterar på 1st och 2nd line. Där en i gruppen tar mer on-site ärenden. Gruppen supporterar mot 80 olika system. Service & Support (SOS) är ett supportteam utöver det vanliga. Hos kunden ingår du i ett sammansvetsat, dynamiskt support-team där du tar mycket ansvar och arbetar inom flera olika support-roller och projekt. Detta innebär ett tekniskt och varierande arbete

Kvalifikationer
Krav tekniska kunskaper:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande
- 2-3 års erfarenhet inom IT-support 
- Van att arbeta strukturerat i ärendesystem

Erfarenhet
Ca 2-3 års erfarenhet av service

Ansökan
Arbetstider:
Våra arbetstider är 07.00-19.00 på vardagar, fördelat i olika pass primärt 7.00-15.00, 9.00-17.00 och 11.00-19.00. Passen fördelas jämnt inom teamet. (Vi har även kväll- och helgsupport som vår driftspartner hanterar åt oss).

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 maj 2024