1st Line IT-support omgående till B2B IT-Partner

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Denna tjänst är inom service och support hos B2B IT-Partner. Det viktigaste i tjänsten är ett enkelt och professionellt bemötande där kunderna får hjälp direkt via telefon och mail. Här blir du en av företagets viktigaste representanter då du, tillsammans med dina kollegor, ska svara på kundens frågor. Majoriteten av ärendena kommer att röra kontohantering och nätverk och då är det viktigt att du har god förståelse för system och teknik. Företaget präglas av en trivsam kultur, stort teknikintresse och konsultteamet delar ett gemensamt lösningsfokus.

Om företaget
B2B IT-Partner AB grundades 2004 med visionen att fylla behovet på marknaden av en IT-återförsäljare som kan tillgodose alla kundens behov och utvecklas i takt med samhället. Företaget består av 50+ anställda, har en stor andel hårdvaruförsäljning, högsta kreditvärdighet och rankas åter som en av landets bästa leverantörer inom infrastruktur enligt Radars leverantörs kvalité. Företagets motto är "lite snabbare, lite bättre". År 2015 nominerades B2B IT -partner i sex kategorier av nio till HPs Guldmyra och vann "Client Solutions" bland alla HP´s partners i Sverige. År 2016 blev B2B IT-Partner åter nominerade i fyra kategorier och vann två av dessa, mobilitet och tillväxt. B2B IT-Partner omsätter över 500 MSEK idag och ökar i stadig takt. Företagets affärsidé är att "som partner hjälpa och utveckla kunderna att nyttja IT på bästa sätt"

Din profil
Vi söker dig som gärna har någon form av IT-utbildning, har arbetat i en liknande roll i 1–3 år och har erfarenhet inom:
• Windows
• AD
• Office 365
• Outlook
• Trådlösa nätverk
• Skrivare

Då du har mycket kontakt med företagets kunder behärskar du svenska mycket väl i tal och skrift samt har även god kännedom av det engelska språket. B-körkort är meriterande dock ej ett krav.

Du är social, trevlig, serviceinriktad och vågar ställa frågor om du är osäker. Du har lätt för att ta till dig nya system och ser det som naturligt att återkoppla till både kunder och kollegor i de ärenden du har hand om.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig konsultchef Malin Ryholt på telefon 076 875 11 46 eller malin.ryholt@2complete.se

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Sökord: 1stline support, 1st line, teknisk support, sommarjobb, it-support, första linje support, 1st linje

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Ryholt

Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow

Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Sommarjobb
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024