1st line support

Arbetsbeskrivning

IT Studenter som vill jobba extra + kvällar och helger!
Är du student och har erfarenhet av IT-support? Vill du arbeta i en internationell servicedesk med kunder från olika delar av världen? Då har vi det perfekta extrajobbet för dig!

Kund
Acne Studios är ett välkänt varumärke inom modebranschen med butiker och kontor över hela världen. Deras Service Desk tillhandahåller IT-support till såväl interna- som externa användare. För Acne är det viktigt att deras supporttekniker levererar service i världsklass.

Rollen
Du kommer att arbeta extra vid behov samt på förbestämda scheman, även on-call på kvällar och helger för den som vill. Du kommer att vara anställd på Dfind IT och arbeta ute på uppdrag hos Acne Studios. Du kommer att arbeta i en servicedesk och bemöta människor både via telefon och mejl och även hjälpa användare på plats. Du kommer att få mycket eget ansvar och det ställer krav på att kunna prioritera. Du kommer att hantera många ärenden samtidigt vilket ställer krav på struktur och att kunna hantera många bollar i luften samtidigt. Ärenden som du primärt kommer att arbeta med är olika typer av beställningar, kontoadministration samt support på olika programvaror som de jobbar mycket med, bland annat Adobe.

Arbetsmiljön hos Acne Studios är aktiv och effektiv; ingen dag är den andra lik.

Krav
För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av en teknisk support och vara van vid att hantera olika typer av ärenden både via telefon, mail och face to face.

• Studera minst 50% inom relevant område

• Erfarenhet från en servicedesk

• Kunskap om Active Directory och kontohantering

• Erfarenhet av installation hårdvara (PC)

• Kunskaper inom Windowsklienter

• Goda kunskaper inom det engelska språket (tal och skrift)


Meriterande

• Kunskap inom Office365

• Mac erfarenhet

• Kunskap om Adobe (installation och felsökning)

• Erfarenhet från detaljhandeln

• Kunskaper i flera språk, särskilt franska är meriterande


Personlighet
Du är en användarorienterad, entusiastisk och skicklig lagspelare med stor analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och har en stark egen drivkraft. För kunden är det viktigt att ge service av hög kvalitet och du behöver vara service minded. Du har enkelt att sätta dig in i användarens problem och anpassa ditt språk efter användaren. Du kommer att få en hel del ansvar och måste därför ha förmågan att prioritera ditt arbete.



Uppdragsgivare: Dfind IT i samarbete med Acne

Ort: Stockholm

Omfattning: Deltid/extra vid behov

Sista ansökningsdag: Ansök snarast eftersom vi intervjuar kandidater löpande.

För mer information kontakta tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:tiffany.nasvall@dfind.se ] eller helen.bostrom@dfind.se [ mailto:tilda.stenmark@dfind.se ]



Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tilda Stenmark

Marcus Grahn

Malin Karlsson

Alexandra Tihinen

Malin Karlsson

Jessica Nilsson

Ercan Bahar

Ercan Bahar
0722-467409
Jessica Bergström
0733158555
Hellen Song

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 september 2018

Besöksadress

Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
None

Postadress

Regeringsgatan 65
STOCKHOLM, 10724

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024