1st Line Support Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Xllnc Advise – Stället Du vill jobba på!
Trivs du med att ta egna initiativ, lyssnar mer än du pratar och kan göra komplicerade saker begripliga? Då har du de viktigaste egenskaperna för att bli framgångsrik hos oss

Just nu söker vi en person till vår kunds Servicedesk. Tjänsten innebär att du kommer att ge avancerad IT-support via telefon och e-mail. I rollen kommer du bistå användare med både enklare och mer avancerade tekniska problem.

I arbetsuppgifterna ingår


• Felsökning i Windows OS och Microsoft Office
• Installationer
• Lösa enklare nätverksproblem
• Registrering av nya användare i Active Directory
• Behörighetsadministration

För rollen krävs att du har arbetat med liknande uppgifter under det senaste året och har minst 2-3 års erfarenhet av


• Windows 7/8/10
• Citrix
• Office 365
• Active Directory
• Printer/skrivare
• ITIL v3

För att lyckas i rollen hos oss på Xllnc Advise krävs det att du är en målfokuserad, kommunikativ och flexibel person. Utöver dina tekniska kunskaper är dina personliga egenskaper av stor vikt. Främst att du är en serviceinriktad problemlösare. Du har dessutom en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Det är även väsentligt att du trivs både med självständigt arbete och att samarbeta med andra i grupp.

I den här processen kommer vi att träffa kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Skicka därför in din ansökan redan idag.

I denna rekrytering önskar vi inte någon hjälp av rekryterings eller bemanningsföretag.


Xllnc Advise
Vår ambition är att ständigt minimera våra kunders IT-problematik och bidra till ökad kvalitet, produktivitet och – förstås – lönsamhet. Det här gör vi via tre affärsområden Outsourcad IT, IT Management Consulting och ITIL Consulting. Vi drivs av att göra riktigt bra jobb som ger resultat för våra kunder – och allt vi gör sker utifrån en tydlig värdegrund. Vi är måna om att våra konsulter skall trivas och bli framgångsrika på sina uppdrag. Som konsult hos oss har du en trygg anställning och fantastiska kollegor. Du arbetar ofta ute hos våra kunder, i olika projekt. Uppdragen är av varierande längd, men inte sällan upp emot ett halvår, ett år eller längre.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 augusti 2016

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024