1st Line Support till Nilar - ett företag inom grön energiförsörjning

1st Line Support till Nilar - ett företag inom grön energiförsörjning

Arbetsbeskrivning

Nilar vill göra skillnad i världen genom att erbjuda det grönaste och säkraste alternativet av elektrisk energilagring till exempelvis solceller och laddning av elbilar. De söker nu en tekniskt intresserad person som vill arbeta med kundservice av framtidens energilösningar. Vill du bidra med teknisk kompetens och ett trevligt kundbemötande är den här tjänsten passande för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Nilar utvecklar och producerar avancerade batterisystem i Gävle hela vägen från battericell till funktionella energilager för kommersiella fastigheter, privata hushåll, fabriker och inom smarta elnät. Bolaget har idag ca 170 anställda i Sverige, varav 140 återfinns i Gävle och ett trettiotal i form av ledning samt sälj- och marknadsfunktioner i Täby i Stockholm.

Med sina två R&D-avdelningar i USA och Sverige har Nilar revolutionerat energi- och strömförsörjningstekniken, liksom vår nästa generations högautomatiserade tillverkningsmetoder.

I takt med en ökad efterfrågan efter nya, gröna energiförsörjare fortsätter Nilar att växa sig starka på marknaden för smarta energilösningar. Nilar har påbörjat en unik resa och räknar med att växa mycket de kommande åren.

På kontoret vid fabriken i Gävle kommer du att tillhöra ett team som arbetar kundnära med service, support och utveckling. Som medarbetare på Nilar kan du bygga din karriär i den riktning du vill då de stöttar varje individs professionella utveckling.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter i rollen som 1st Line Support hos Nilar består huvudsakligen av:
* teknisk support till kunder, både partners och slutanvändare
* hantering och uppföljning av reklamationer
* kvalitetsärenden
* förbättringar av interna system, att utveckla och säkerställa processer och rutiner

Kundkontakten sker både över telefon och via mail. Du kommer att arbeta i affärssystemet Monitor samt med CRM-systemet Lime för att hantera produkter och ärenden. Du kommer få en introduktion av Nilars produkter och tekniska funktioner för att kunna ge teknisk rådgivning av hög kvalitet till Nilars kunder och partners.

Tjänsten passar dig som söker ditt första eller andra jobb efter studierna och vill arbeta i en spännande bransch med siktet på framtiden. Nilars vision är att fortsätta växa och för dig som visar intresse och driv finns goda möjligheter till utveckling.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad akademisk eller YH-utbildning med teknisk inriktning mot mekanik, elektronik eller liknande alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet


* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har goda kunskaper i engelska och svenska då kommunikation sker på båda språken


Det är även meriterande om du har:


* Erfarenhet från teknisk försäljning eller support
* Kunskap inom batterier eller energilager
* Arbetat i CRM-systemet Lime eller i affärssystemet Monitor
* Kunskaper i det tyska språket då flera av Nilars partners finns representerade i tysktalande länder
* B-körkort


För att trivas på Nilar ser vi att du är intresserad av framtidens energilösningar. Rollen som 1st Line Support kräver att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt att du är kommunikativ och följer upp och informerar berörda parter som du samarbetar med. Du kommer att få en introduktion till arbetet men kommer därefter att arbete självständigt i rollen vilket ställer krav på att du är självgående.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse men gärna omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nilars önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nilar är ett företag som tror på förnybar energi och ser vikten av att driva innovation och denna industri framåt. Nilar arbetar med att förbättra och tillgodose sina kunder med tekniska lösningar av energisystem till bland annat kontor, hem och industrier. Nilar arbetar med att utveckla den bästa energilösningen till sina kunder, så att den är mer nytänkande, effektiv och säker.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2021
  • Ansök senast: 14 augusti 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024