1st line support till nyetablerat lager

1st line support till nyetablerat lager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Gillar du att hjälpa människor med tekniska problem och kan du förklara tekniska detaljer på ett enkelt praktiskt sätt? Vi ger dig möjlighet att arbeta för världens ledande leverantör av logistik och vara en del av vår etablering i Eskilstuna. Vår kund arbetar för en global marknadsledare i deras lansering på den svenska marknaden. Vi söker nu en 1st line support som kommer få vara med att starta upp denna verksamhet lokalt med styrkan av det globala företaget i ryggen. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Vår kund arbetar med en globalt ledande aktör som etablerar sin svenska verksamhet med ett brett stort sortiment av produkter till svenska kunder. Du kommer få arbeta i ett nybyggt lager i Eskilstuna Logistikpark med drivna kollegor. Inledningsvis kommer du att ingå i projektgruppen och stödja våra kollegor med olika IT-tjänster och hårdvarutjänster för att säkerställa att all data fungerar på sajten efter go-live. Din roll kommer att vara en nyckelposition i Kuehne + Nagel eftersom våra användare och kollegor kommer att lita på dig för att tillhandahålla snabba och korrekta lösningar på deras tekniska problem. Ditt stöd kommer starkt att bidra till att verksamheten lyckas. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att lösa IT-relaterade problem och frågor på första nivån till slutanvändarna. I det ingår att installera och konfigurera hårdvara (t.ex. skannrar, skrivare) och programvara (t.ex. konfigurationer) samt identifiera och eskalera incidenter som kräver akut uppmärksamhet. Du kommer även att arbeta med underhåll av våra IT-system och utrustning (datorer / bärbara datorer, arbetsstationer, skrivare) samt dokumentation av aktiviteter, processer. Du är även stöd till andra ad hoc-förfrågningar under go-live-fasen.

Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-fre 07.00-16.00.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med IT / Helpdesk Support. Du har god kunskap om Windows-operativsystem och MS Office samt utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor. Du har en stark kundorientering, service minded, analytisk och problemlösare. Du är pedagogiskt lagd med en förmåga att förklara teknik lätt för användarna. Du talar flytande svenska och engelska. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2020-05-27. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Vänligen kontakta Malin Widoff, +46708295624, malin.widoff@randstad.se, Konsultchef.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2020
  • Ansök senast: 28 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


IT-tekniker Support

IT-tekniker Support

23 april 2024

24 april 2024

24 april 2024

Extrajobb som IT-konsult!

Extrajobb som IT-konsult!

23 april 2024