1st Line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Xllnc Advise – Stället Du vill jobba på!
Trivs du med att ta egna initiativ, lyssnar mer än du pratar och kan göra komplicerade saker begripliga? Då har du de viktigaste egenskaperna för att bli framgångsrik hos oss

Xllnc Advise söker en 1st Line tekniker med hög ambition för support och teknik.

Som 1st Line tekniker hos oss är du en del av ett starkt team som arbetar i en skräddarsyddmiljö utifrån kundens behov. Xllnc Advises ambition är att minimera kundens IT-problem för att bidra till produktivitet och kvalité!

Arbetet innebär support via telefon, mail och remote gällande allt från kontohantering till felsökning både mjuk- och hårdvara och beställningar. Du kommer att på ett lugnt och pedagogiskt sätt kartlägga var problemet ligger och hjälpa användaren, alternativt dokumentera och skicka vidare till 2nd Line. Du kommer även att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att lösning uppnås och att kunden får god service.

Xllnc Advise söker dig som har stort intresse för IT och teknik och minst 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom det senaste året.

För arbetet krävs att du har goda kunskaper och erfarenhet inom


• Windows
• iOS
• Citrix
• Office 365
• MS Active Directory
• MS Exchange
• ITIL v3 certifiering

Som person ska du vara serviceinriktad, lyhörd, kommunikativ och tydlig för att kunna möta våra kunder på ett bra sätt. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Du har en målmedveten inställning och håller huvudet kallt när deadlinen nalkas.

Under veckorna 29-32 har vi begränsade möjligheter att återkoppla på frågor kring rollen.

I den här processen kommer vi att träffa kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Skicka därför in din ansökan redan idag.

I denna rekrytering önskar vi inte någon hjälp av rekryterings eller bemanningsföretag.


Xllnc Advise
Vår ambition är att ständigt minimera våra kunders IT-problematik och bidra till ökad kvalitet, produktivitet och – förstås – lönsamhet. Det här gör vi via tre affärsområden Outsourcad IT, IT Management Consulting och ITIL Consulting. Vi drivs av att göra riktigt bra jobb som ger resultat för våra kunder – och allt vi gör sker utifrån en tydlig värdegrund. Vi är måna om att våra konsulter skall trivas och bli framgångsrika på sina uppdrag. Som konsult hos oss har du en trygg anställning och fantastiska kollegor. Du arbetar ofta ute hos våra kunder, i olika projekt. Uppdragen är av varierande längd, men inte sällan upp emot ett halvår, ett år eller längre.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 juli 2016

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024