OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Söker Du nya utmaningar i ditt yrkesliv, så är det Dig som vi söker som enhetschef inom hemtjänsten.
Vi söker dig som drivs av att leda medarbetare och vill se människor i din omgivning utvecklas. Som person har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med brukare, anhöriga och medarbetare. Vidare har du lätt för att arbeta med förändring och besitter ett flexibelt förhållningssätt. Utveckling, lärande och engagemang är viktigt för oss och den ledningsgrupp du kommer att ingå i.
Ett stort fokus ligger på att organisera verksamheten för att kunna möta framtida behov när det gäller personalförsörjning, heltid som norm och välfärdens förändrade förutsättningar.
Uddevallas kommuns värdeord är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och det skall genomsyra hela vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef är du en närvarande operativ ledare. Du har personalansvar och du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för verksamheten och du följer upp och ser till att verksamheten bedrivs med god kvalité och budget i balans. Du som enhetschef ansvarar för att brukare får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande, varje dag.
Du arbetar med en helhetssyn och du bidrar till att verksamheten kännetecknas av professionalitet. Du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt ledarskap. Du är en god ambassadör för Uddevalla kommun och har förmåga att skapa gott samarbete med olika professioner både internt och externt.
Du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt ledarskap. Du är en god ambassadör för Uddevalla kommun och har förmåga att skapa gott samarbete med olika professioner både internt och externt.
Om du är rätt person så kommer vi att erbjuda dig ett stimulerande och roligt arbete.
Kvalifikationer
3-årig examen från universitet eller högskola med inriktning mot social omsorg, offentlig förvaltning eller annan högskolekompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort är ett krav. Chefserfarenhet och liknande erfarenheter från verksamhetsområdet, samt tidigare arbete med budget i balans, är meriterande
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, intervjuer kan komma att ske löpande.
I det personliga brevet vill vi att du kortfattat beskriver dina tankar kring:
-Hur har du tidigare arbetet med tillitsbaserat ledarskap?
-Hur har du aktivt arbetet med budget i balans utan att det har negativ påverkan på kvalitet och arbetsmiljö?
-Har du tidigare erfarenhet av att drivit och arbetat med framgångsrikt samarbete?
-Hur du gör det möjligt med de äldres delaktighet i praktiken?
Villkor
Tjänsterna är en heltid och i en av tjänsterna innefattar det ca 75% som enhetschef och övriga procent fördelas till andra uppdrag inom avdelningen hemtjänst. I tjänsterna ingår chef i beredskap.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.