2nd line support för kortare uppdrag hos Cygates kund!

Arbetsbeskrivning

Är du en teamplayer personifierad? Är du en riktig doer och älskar att ta dig an nya utmaningar och lösa andras IT-relaterade problem? Har du en passion för allt tekniskt och är ivrig att lära dig det senaste inom IT? Då är denna tjänst som IT-supporttekniker hos Cygate något för dig! I denna tjänst får du ansluta dig till ett IT-supportgäng som arbetar hos en stor kund till Cygate. I denna roll är ingen dag den andra lik och du kommer ta dig an supportärenden i ett brett spektrum.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu tre stycken IT-supporttekniker till Cygate.

Cygate har i uppdrag av sin kund att hantera deras IT-support och söker nu tre nya medarbetare till deras IT-supportteam. Teamet har som fokusområde att supportera kundens användare samt att förvalta delar av dess IT-infrastruktur. I rollen som IT-support kommer du att få jobba med 1st och 2nd linesupport med allt från PC-, skrivar- och telefonsupport till konto och behörighetshantering. Var 6–8 vecka så förekommer även beredskap under kvällar och helger.

Teamet består idag av åtta medarbetare som arbetar med support för Stockholmskontoret, anläggningar i Göteborg och Lysekil samt kundens regionala verksamhet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Cygate. Uppdraget kommer att vara på heltid med start omgående och sträcka sig fram till 29 mars 2019 med chans till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker kommer du arbeta med support på både 1st och 2nd linesupport till alla Active Directory-anslutna användare hos kunden. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du gillar att arbeta i grupp, har en känsla för service och kan behålla lugnet i stressade situationer. I supporten är det även viktigt att ha en god dokumentationsförmåga samt att arbeta på ett kvalitativt sätt och sätta kundens behov i centrum.

Du kommer till exempel att:


* Administrera i Office 365
* Ta emot ärenden som berör konto och behörighetshantering
* Hantera interna och externa kontaktytor samt kundens olika IT-system


VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 6 månader erfarenhet av IT-support
* Har kunskaper i administration av Office 365
* Har goda kunskaper i Microsofts applikationer och operativsystem
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har goda kunskaper i ITIL

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna Service Now


Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann. Du kan arbeta självständigt och är drivande i det du gör samtidigt som du är en kommunikativ teamplayer. Vi ser även att du har ett personligt intresse för IT och har förmågan att sätta dig in i nya tekniker snabbt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Omgående fram till den 29 mars 2019 med chans till förlängning.
* Placering: Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cygates önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Cygate är ett svenskt IT-företag som är en del av Telia-koncernen. Genom skräddarsydda lösningar erbjuder Cygate sina kunder IT-tjänster som är direkt anpassade efter dem. Läs gärna vidare om Cygate på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 17 januari 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024