2nd line tekniker till Uppsala

Arbetsbeskrivning

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och med daglig installations- och serviceunderhåll, säkerhetslösningar samt supportarbete gällande utrustning samt i system och applikationer såsom Microsoft 365, Azure och Intune.

Som person har du ett strukturerat tankesätt med uppmärksamhet på detaljer. Du är tekniskt kunnig, en riktig lagspelare samt talar och skriver svenska och engelska flytande. Du har tidigare arbetat som 2nd line klienttekniker och är redo för att ta nästa steg i karriären!

Den vi söker:

- God erfarenhet och kunskap av att arbeta med Microsoft system center produker (SCCM applikationsdistribution, OS deployment, patch hantering, endpoint manager etc.)
- God erfarenhet av att arbeta i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft Office.
- God erfarenhet inom Active Directory, Azure Hybrid AD samt virtuella VMware miljöer.
- Erfarenhet inom MDM.
- Grundläggande kunskaper inom nätverk och VPN.
- Erfarenhet och kunskap av Skype for business och andra samarbetsplattformar.
- God erfarenhet av felsökning och logganalys inom ovan nämnda områden.
- Arbetat enligt ITIL-processer.


Du har sedan tidigare:

- 1 års arbetslivserfarenhet inom Active Directory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.
- 1 års arbetslivserfarenhet med grundläggande kunskaper inom Powershell och automation.
- 1 års arbetslivserfarenhet inom MDM.
- 1 års arbetslivserfarenhet och kunskap av Skype for business och andra samarbetsplattformar.
- 1 års arbetslivserfarenhet och grundläggande kunskaper inom nätverk och VPN.
- 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer.


Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Uppsala

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt? Scrolla ner för att ansöka ⬇️ 🧡

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 22 april 2023

Liknande jobb


3 juni 2024

IT Support Engineer

IT Support Engineer

3 juni 2024

Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024