2nd/3rd line Supporttekniker till FRENDA i Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med mer tekniskt avancerade supportärenden i en 2nd/3dline supportroll för FRENDAs nya journalsystem? Ett system under ständig utveckling med erfarna kollegor och senaste tekniken. Du får möjlighet att både nyttja och vidga dina kunskaper med chans till en långsiktig anställning med goda förmåner. Arbetet sker främst via uppkoppling per remote ute hos moderbolaget praktikertjänst.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker supporttekniker till FRENDA. Hos FRENDA som är en del av Praktikertjänst får du ta nästa steg i en roll som 2nd/3rdline support. Ett nystartat dotterbolag mitt i smeten i Stockholm och som just nu säljer in och rullar ut ett helt nytt journalsystem hos upp till 1000 praktiker i Sverige. Din uppgift är att hugga tag i dom mer tunga tekniska utmaningara både i samband med utrullning samt under den löpande hanteringen.

Teamet består av 30 personer varav 15 inom support, både 1st line och mer erfarna. Det som är extra spännande hos FRENDA är att deras verksamhet innebär en aktiv utveckling av journalsystemet snarare än en förvaltande del. Dom jobbar med moderna tekniker och journalsystemet är webbaserat där det sker nya releaser löpande. Du får möjlighet att påverka utvecklingen och inriktningen av produkten utifrån utmaningar i dagliga arbetet. Du kommer även sitta i samma lokaler som utvecklarna, vilket underlättar för att kunna ställa frågor och skjuta in krav/önskemål.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos FRENDA. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig 6 månader framåt. Förhoppningen är att på sikta börja arbeta direkt hos FRENDA förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som Supporttekniker kommer främst att arbeta med att support av de mer tekniskt avancerade delarna kring både det nya journalsystemet FRENDA men även det gamla systemet Opus som just nu byts ut. Planen närmaste två åren är att öka antalet användare av FRENDA från ca 300 till 1000. I dagsläget finns det lokala tekniker som du dels kommer stötta upp med instruktioner samt lösa övriga ärenden. Kommunikation sker via mail, telefon eller som oftast per remote. Telefonsamtal sker främst med lokala teknikern eller för att komplettera med mer info från systemet.

Tjänsten passar dig som trivs i en supportroll med mycket eget ansvar och som gärna hugger tag i större utmaningar och längtar efter att lösa dom. På sikt finns det även möjlighet för rätt person att gå mer mot utveckling.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som…


* Har minst ett års erfarenhet av liknande supportärenden eller motsvarande erfarenhet.
* Har god kunskap om Windows klient/server och domäner
* Har god kunskap om Konfiguration och felsökning av datorer samt domäner
* Har god kunskap om nätverk/nätverksutrustning såsom switchar, routers, brandväggar, skrivare inklusive konfiguration av dessa.
* Har god kännedom om IT-säkerhet så som grunder till säkerhet och riskbedömningar


Det är meriterande om du…


* Grundläggande kunskaper inom SQL
* Erfarenhet från Microsoft Azure


Som person är du positiv, utåtriktad och bra på att förklara teknik för andra, något du så klart också brinner för. Du tycker om att samarbeta samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du gillar att hjälpa människor, och lägger stor vikt vid att ge bra service.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på STW01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
FRENDA är ett företag som arbetar med effektiva och användarvänliga IT-lösningar framtagna tillsammans med användarna, för att ge stöd och mer tid för vård av patienterna. Det som började som ett webbaserat journalsystem utvecklas nu till att bli en plattform för framtidens tandvård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 22 augusti 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024