AcadeMedia söker ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 12 500 medarbetare på våra drygt 550 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.

Alla 140 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia Ekonomiservice är ett Shared service center för koncernens dotterbolag i Sverige. Vi sköter redovisning, fakturering, intäktshantering samt leverantörsreskontra och består av ca 35 personer. Vi har personal i både Stockholm och Göteborg.

Leverantörsreskontragruppen som sitter i Stockholm hanterar leverantörsfakturaflödet för ca 40 juridiska bolag samt 350 enheter inom koncernen. I rollen som ekonomiassistent så kommer du att ingå i ett team på 6 personer inkl. gruppchefen.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att omfatta:

Löpande hantering av leverantörsfakturor;

-      Hantering attestflöde

-      Periodiseringar

-      Fördelningar

Delaktighet i månadsbokslut

Avstämning av balanskonton

Upplägg av nya leverantörer

Skicka betalningsfiler till bank

Återrapportering av betalningar

Följa upp betalningspåminnelser och inkassokrav

Ärendehantering funktionsmejl leverantörsfakturor

Telefonsupport

Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor

Vem är du?

Förmodligen är du gymnasieekonom eller har någon eftergymnasial utbildning/kurs inom ekonomi. Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom leverantörs- eller kundreskontra. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande med kunskaper i Jeeves och Opto.

Som person är du självständig, initiativtagande och noggrann. Vidare är du prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta.

Du erbjuds

Vi erbjuder en rolig arbetsplats med högt i tak, driv och engagemang. Tjänsten är  placerad på AcadeMedias huvudkontor på Adolf Fredrik Kyrkogata 2 och du kommer att rapportera direkt till gruppchef leverantörsreskontra.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024