Account Manager

Arbetsbeskrivning

Your Special Delivery Service (YSDS) är en svensk koncern nischad mot prioriterade special- och expressförsändelser. Vi erbjuder våra kunder en omatchad servicenivå och hjälper dem med alla aspekter av sina försändelser. Under de senaste åren har vi haft en gasellartad omsättningstillväxt i Sverige, samtidigt har vi även vuxit internationellt och idag har vi kontor i New York, Leeds, Zürich, Amsterdam, Köpenhamn och Helsingfors. Koncernen har drygt 80 anställda varav 25 på vårt kontor här i Stockholm. Våra kunder varierar i både storlek och branschtillhörighet, men flera av våra kunder är internationella koncerner inom läkemedels-, IT-, medicinteknik- och reklambranschen.

Arbetsbeskrivning - Vad ska du göra
I rollen som Account Manager arbetar du med att utveckla och fördjupa samarbetet med våra befintliga kunder samt bygga relationer med nya. Du kommer att överta en befintlig kundportfölj som du förväntas underhålla och utveckla samtidigt som du utökar din portfölj med nya kundföretag. Du kommer att samarbeta med personal ur alla delar av företaget men arbetet är självständigt. Du planerar själv din tid med telefonkontakt, kundmöten, uppföljning och administration. Rapportering sker direkt till företagets försäljningschef.

Personlighet - Vem är du
YSDS har nått sin framgång genom att tillhandahålla en servicegrad som våra konkurrenter inte kan leverera, därför är ett brinnande engagemang för dina kunder och service dina viktigaste egenskaper.
Självklart ska du älska att göra affärer.
Då den tjänst vi tillhandahåller är ett affärskritiskt moment för många av våra kunder krävs ett affärsmannamässigt förhållningssätt, en god förståelse för den tjänst vi tillhandahåller samt förmåga att kunna anpassa ditt erbjudande efter dina kunders behov. Vidare är/har du även;
- Bekväm med telefonen som arbetsredskap, för att boka möten med nya kunder
- God samarbetsförmåga, både internt och i de partnerskap vi strävar efter att uppnå med våra kunder
- En inre drivkraft och en stark vilja att nå dina mål
- Social och kommunikativ med en stor portion humor
- Vi ser gärna att du har en god lokalkännedom om Uppsala oavsett om du bor/bott där eller inte

Kvalifikationer - Vad har du gjort tidigare
Vi vill att du som söker har arbetat med försäljning och/eller service tidigare. Erfarenhet ifrån uppsökande tjänsteförsäljning som t.ex. bemanning eller IT är meriterande. För tjänsten krävs även goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Erbjudande - Vad kan vi ge dig
I våra moderna lokaler på Sandhamnsgatan 63 intill Gärdet, är ingen dag den andre lik därför är det viktigt att du trivs i en miljö full av omväxling och med högt tempo. För en person med rätt inställning är vårt Stockholmskontor en av världens roligaste arbetsplatser. Du kommer att bli en viktig del i ett redan framgångsrikt, starkt sammansvetsat team och erbjuda en tjänst som marknaden efterfrågat i år. Utöver din ersättning tillhandahåller vi även gymkort och tillgång till bil.

För rätt person finns stor möjlighet att växa och utvecklas inom företaget. Några av våra tidigare Account Managers har gått vidare inom organisationen och driver idag våra utländska filialer. Stockholmskontoret står idag inför en utmanande expansion varpå det även kommer att finnas möjligheter för rätt person att växa på det lokala kontoret.

Du är varmt välkommen med din ansökan. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Säljchef Mathias Karlsson
0851800442 073-7454485
VD Marcus Wicén
08-518 00 406 070-727 34 35
Försäljningsansvarig Mathias Karlsson
08-51 800 442 073-745 44 85
Säljchef Mathias Karlsson
08-51 800 442 073-7454485

Sammanfattning

Besöksadress

Sandhamnsgatan 63B 1 TR
Stockholm

Postadress

Box 27244
Stockholm, 10253

Liknande jobb


Account manager

Account manager

19 maj 2024

Account Manager inom IT

Account Manager inom IT

17 maj 2024