Account Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
DLL har specialiserat sig på tillgångsbaserade finansieringslösningar för tillverkare, återförsäljare och distributörer av utrustning inom kontor, jordbruks-, livsmedels-, sjukvårds-,”clean technology”, transport- och byggindustrin. Vi är verksamma i mer än 35 länder och möjliggör för företag att införskaffa och använda den utrustning de behöver för att bedriva sin verksamhet och bidra på ett meningsfullt sätt till världen. Vårt erbjudande innefattar leasing, leverantörsfinansiering, kommersiell finansiering och “life cycle asset management”. För mer information, besök www.dllgroup.com.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager utvecklar du vår leasing- och finansieringsaffär hos ett av våra bolag som är verksamma i fordonsbranschen, Schmitz Cargobull Finance. Där tillhandahåller vi attraktiva leasing- och finansieringstjänster för släpvagnskunder.

Som Account Manager intar du en ny roll hos oss och jobbar i nära samarbete med Schmitz Cargobulls dotterbolag i Sverige och Norge. Du kommer att få vara med och påverka samt lägga upp planer för vår försäljning och tillväxt. Försäljningen sker via återförsäljare och tillsammans skapar ni attraktiva släpvagnstjänster och -produkter, där du står för finansiering och leasing. Du identifierar kunder samt stöttar och utbildar både återförsäljare och kund i våra produkter. Med din insats och expertis inom finansiering och leasing säkerställer du att våra samarbetspartners och kunder får ut det mesta av våra tjänster. Detta sätter grunden för vår fortsatta framgång och därför blir din roll hos oss mycket viktig.

I tjänsten förekommer en hel del resande både ut till våra återförsäljare i Helsingborg och Oslo samt till slutkund. Du utgår från Helsingborgsregionen och rapporterar till vår Country Sales Manager.


Din profil
Vi söker en Account Manager som har erfarenhet från B2B-försäljning och gärna från leasing- och eller finansieringsbranschen. Du är van att jobba med försäljning genom återförsäljare och detta är en perfekt roll för dig att utvecklas och ta dina kunskaper till nästa nivå och bli specialist. Du är flytande i svenska och engelska och det är meriterande om du även behärskar norska.

Som person har du en stark försäljningsprofil och motiveras av att skapa goda resultat. Dessutom är du bra på att skapa och upprätthålla positiva relationer och du förstår hur man skapar försäljning via partners.

Vi erbjuder:
På DLL, anser vi att vår personal är vår största tillgång. Därför behandlas du som en medlem, inte bara som en anställd. Tillsammans skapar vi en informell, men professionell atmosfär som är svår att hitta någon annanstans. Vi uppmuntrar också medlemmar att söka den bästa kompetensen inom alla våra kontor. Ju mer nätverkande vi är desto effektivare kan vi vara på att se mer än en kund och arbeta hårdare som en partner.

Alla medlemmar får:

• Två arbetsdagar per år för en lokal välgörenhet
• Friskvård
• Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån (inom ansvarsområde)
• Karriärmöjligheter: online-learning och utvecklingsprogram
• Pensionsprogram och attraktiva försäkringspaket


I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 mars 2017

Liknande jobb


18 april 2024

Account Manager till tech startup Trepli

17 april 2024