Account Manager New Business Sthlm - internt till Maxkompetens I Stockholm

Arbetsbeskrivning

Maxkompetens Sverige AB

Dina arbetsuppgifter
Till vårt nystartade affärsområde New Business Sthlm söker vi nu dig som på egen hand har förmågan, drivet och viljan att arbeta upp din egen kundkrets. Till ditt förfogande står hela vår organisation för att hjälpa till med att prospektera din egen marknad, bearbeta denna utifrån identifierade affärsmöjligheter och därefter göra avslut.

Som Account Manager New Business Sthlm jobbar du med försäljning av bemannings- och rekryteringstjänster. Du har daglig kontakt med främst nya och kunder och ditt arbete handlar om att identifiera, skapa och utveckla kundrelationer samt finna kundanpassade lösningar. I ditt arbete ingår mötesbokning, canvasbesök, genomförande av kundmöten, offert- och avtalsskrivning samt rapportering.

Du kommer jobba i ett mindre team tillsammans med andra account managers och rekryterare för att kontoret skall nå utsatta mål enligt budget. Vi ger dig utmaningen att avancera och få utökat ansvar vad gäller kundrelationer, exempelvis storkunder, eller att gå vidare till ledande befattningar. Tjänsten är i dagsläget ett tidsbegränsat vikariat till och med sommaren 2014 men vår ambition är att du ska kunna utvecklas med oss och övergå till en fast anställning.

Vi som jobbar på Maxkompetens är ambitiösa, drivna och engagerade medarbetare med glimten i ögat. Du kommer att rapportera direkt till försäljningschef Sverige. Din arbetsplats kommer att vara belägen i fräscha lokaler i centrala Stockholm och du får även tillgång till poolbil.

Din profil
Vi söker dig som tycker att försäljning är det bästa som finns. Du brinner för nöjda kunder och får en kick av perfekta avslut. Du har en glädje, ett driv och en stor vilja i ditt arbete samtidigt som du har uthålligheten att komma igen vid tillfälliga motgångar.

Tidigare erfarenhet från försäljning inom bemanningsbranschen eller B2B är meriterande men inte ett krav. Stor vikt läggs istället vid dina personliga egenskaper och främst din vilja att lyckas. Du har lätt för att ta kontakt och utveckla nya, långvariga relationer. Du är ambitiös, drivs av resultatmål och trivs i ett högt arbetstempo. Som kollega är du lättsam, flexibel och kunnig samtidigt som du bidrar med energi till gruppen.

B-körkort är ett krav

Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Stockholm
Start: augusti/september 2013
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat till sommaren 2014 med chans till tillsvidareanställning
Lön: Fast lön + provision

Maxkompetens står för trygghet, enkelhet och service. Det innebär att vi etablerar nära kontakt med våra uppdragsgivare för att förstå deras behov. Vill du bli en del av vårt Account Managers- team? Sök redan idag, urval sker löpande!

Om oss
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Säljare med kundansvar

Säljare med kundansvar

24 april 2024

23 april 2024