Account Manager Ricoh IT-partner i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Till vårt framgångsrika team i Kalmar söker vi nu en Account Manager som får möjligheten att sälja in hela Ricoh IT-Partners produkt- och tjänsteportfölj inom dokument- och utskriftshantering, IT- infrastruktur samt videomöten med interaktivitet.

I din roll så ansvarar du för att driva försäljningsaktiviteter till både befintliga och nya kunder. Du har också en rådgivande roll inom ramen för Ricoh IT-Partners helhetslösningar till våra kunder. Arbetsuppgifterna innefattar såväl korta som långa säljcykler och det är viktigt att du agerar proaktivt gentemot marknaden. Som stöd har du ett team av specialistsäljare i din dialog med kunden.

Tjänsten är placerad i Kalmar.



Vårt erbjudande

På vårt kontor i Kalmar så är vi ett härligt gäng där gemenskap och inställningen att hjälpa varandra är viktigt. Vi erbjuder dig en bra introduktion och du får mycket stöttning från både kollegor och ledning för att komma in bra i ditt arbete så att du ska trivas hos oss.

Vi erbjuder ett positivt arbetsklimat där vi ständigt arbetar utifrån våra värderingar i The Ricoh Way. Vår kultur uppmuntrar till teamwork och innovation och vi ser att våra medarbetare är vår största framgångsfaktor. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en öppen och positiv organisation som uppmuntrar dig till att utveckla dina kompetenser och ditt arbetssätt. Som anställd på Ricoh IT-Partner får du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy och du har möjlighet att utvecklas inom organisationen både nationellt och internationellt.



Din profil

Du är nyfiken på IT-branschen och vill fortsätta utvecklas som säljare. För att lyckas i rollen som Account Manager hos Ricoh IT-Partner i Kalmar krävs det att du är en hungrig, engagerad och driven person. Du är en tävlingsmänniska och får energi av att utföra bra kundmöten. Det är också viktigt att du har lätt att skapa kontakter, kommunicera och samarbeta med olika personer då du kommer att göra affärer med beslutsfattare på olika positioner. 


Vi söker dig som framgångsrikt arbetat med försäljning mot företag.
Du har minst godkänd gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
För den här tjänsten är körkort ett krav.




Grundläggande anställningsvillkor

Omfattning: Fast heltidsanställning

Lön: Fast lön + provision

Tillträde: Enligt överenskommelse



Om Ricoh

Ricoh IT-Partner i Sydost är fristående företag, och exklusiv partner till Ricoh Sverige AB, som erbjuder hela produkt- och tjänsteutbudet för dokumenthantering, IT-infrastruktur och AV/Videokonferens. Vi har en lång historik i sydöstra Sverige och finns etablerade i Karlskrona, Kalmar, Karlshamn och Växjö.

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sverige har cirka 600 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 19 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 14 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 600 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen cirka 109 000 medarbetare i 200 länder.

Vi värnar om samhälle och miljö både globalt och i Sverige. Varje land väljer ut de organisationer och projekt som är mest lämpliga att stödja. Ricoh har ett stort engagemang inom sportens värld, då vi ser att sporten har en fantastik förmåga och ambition att integrera människor med olika bakgrund i det svenska samhället vilket speglar Ricohs värdegrund. 

Läs mer på www.ricoh.se



Ansökan

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Closers. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Jennie Rinaldo på 070-820 0 820, jennie.rinaldo@closersab.se

"Closers erbjuder karriärmöjligheter till affärs- och säljdrivna människor. Vi har sedan 2011 etablerat oss som en av Sveriges främsta aktörer inom headhunting för positioner inom försäljningsområdet. Vår strävan är att alltid göra långsiktigt hållbara tillsättningar som gynnar både kandidaten och arbetsgivaren. Därför består vår leveransorganisation av medarbetare som har erfarenhet av försäljning och som kan relatera till våra klienters erfarenheter och ambitioner. Följ oss på LinkedIn så får du de senaste nyheterna, inspirerande artiklar och inlägg om försäljning och våra aktuella uppdrag i ditt nyhetsflöde."

Sökord: Account Manager / Key Account Manager / Fältsäljare / Säljare / AM / Distriktssäljare / försäljning / Försäljare

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Thulin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Closers AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Drottninggatan 82
None

Postadress

OLOF PALMES GATA 13
Stockholm, 11137

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024