Account Manager till tjänste och serviceföretag

Arbetsbeskrivning

Om Tjänsten
Företaget är inne i en expansiv fas och behöver utöka sin personalstyrka med säljare. Vi söker därför drivna säljare som erbjuds bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget. Vi vill att du har ett starkt intresse för lösningar och tjänster inom service och santitetsbranschen. I rollen som Account Manager kommer du att ha en nyckelroll i företaget. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen att vara Stockholm med omnejd, och en stor del av din arbetstid kommer att bestå av kundmöten.

I rollen som Account Manager arbetar du med dels befintliga kunder och dels med nykundsbearbetning. I din roll gör du alltid en bred behovsanalys som täcker in hela företagets kommunikation och synliggör värden som utvecklar kundens verksamhet.
Du kontaktar kunderna proaktivt och ansvarar både för nyförsäljning samt omförhandlingar av befintliga kontrakt. Du tar eget ansvar för att planera din arbetsdag såväl som för din utveckling.


Dina Arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager arbetar du med en egen budget och mot tydliga mål. Dina arbetsuppgifter omfattar löpande bearbetning av nya kunder, uppföljning av kampanjer, kundkontakter, bokning av kundmöten, utformning av offerter, presentationer samt att följa upp arbetet.
Du förväntas även:
• Ta kundansvar där löpande kundkontakt är en stor del av arbetet.
• Genom behovsstyrd försäljning erbjuda kunderna företagslösningar som skapar mervärde och hjälper till att utveckla deras verksamhet.
• Identifiera affärsmöjligheter för hela företagets produktutbud.
• Uppnå intäktsmål genom att öka orderingången per kund.
• Arbeta konsultativt och rådgivande gentemot kund.


Din Profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av B2B- försäljning. Din förmåga att skapa kontakter, att bygga relationer samt att skapa resultat har gjort dig till en framgångsrik säljare idag. Du har en stark egen drivkraft kombinerad med en utpräglad vilja att göra affärer. Mycket goda kunskaper i Svenska och i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av nykundsbearbetning.
Som person är du:
- ambitiös, självgående och initiativtagande
- positiv, kreativ och problemlösande
- analytisk, målmedveten och strukturerad
- tidigare branscherfarenhet samt ha vana av att sälja tjänster

Ansökan
Du är välkommen att kontakta Emil Mattsson på Swesale Rekrytering och Bemanning AB

Mail: emil.mattsson@swesale.se

Om Företaget
Vi är ett företag som utgår från flexibilitet och prisvärdhet. Vi visar ett stort engagemang mot våra kunder och vi värderar deras önskemål högt och vi är otroligt måna om att infria rätt förväntningar i ett samarbete. En öppen dialog med våra kunder är viktigt för att tillsammans uppnå rätt resultat och bibehålla långsiktiga relationer.

Om Oss
Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Gardell
070-838 31 36
Adelie Örnhall
0735-105611
Louise Gardell

Louise Gardell
070-838 31 36
Anders Blichfeld

Li Westman

Viktor Hernborg

Louise Gardell
070-838 31 36
Anna Ceder
073-3167296
Jessica Wängelin

Sammanfattning

Besöksadress

Warfvingesväg 39, Stockholm
None

Postadress

Warfvinge sväg 39
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Mediasäljare

Mediasäljare

7 juni 2024

7 juni 2024