Account Manager till Toshiba TEC Nordic i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Toshiba TEC Nordic är ett helägt dotterbolag som ingår i Toshiba Corporation vilket är ett av världens största företag med produkter inom allt från vitvaror och kontorsmaskiner till industriell utrustning.


Just Toshiba TEC Nordic är specialiserade på system och produkter som underlättar och förbättrar i bolags kontorsmiljöer. Vi levererar utskrifts- och informationslösningar som sparar pengar, värnar om miljön och erbjuder högsta servicenivå inom print, etikett, digital signage och konferens. Med mer än 35 års erfarenhet av utveckling och tillverkning vet vi vad våra kunder eftersöker. I Göteborgsregionen har vi stor potential att växa ytterligare på marknaden. Dit söker vi nu i samarbete med Oddwork efter en Account Manager med god erfarenhet av B2B-försäljning!

Om tjänsten som Account Manager hos Toshiba TEC Nordic
I rollen som Account Manager kommer du in med driv, energi och ditt sinne för goda affärer! Du kommer systematiskt och strukturerat söka upp, bearbeta och skapa samarbeten med främst nya företagskunder i Göteborgsregionen. Genom konsultativ och professionell service presenterar och säljer du in produkter och lösningar som Toshiba TEC Nordic erbjuder. Att vara säljare på Toshiba TEC Nordic betyder att aktivt driva bolagets försäljning och tillväxt framåt, mot såväl personliga som gemensamma högt uppsatta mål.

Som Account Manager driver du din egen försäljning med full försäljningsprocess från prospektering, kundmöte, offerthantering, uppföljning av samarbeten till genomförande av marknadsaktiviteter med målsättningen att nå budgeterad försäljning för ditt arbete. Du håller hög aktivitet och utnyttjar ditt breda nätverk i branschen för att komma i kontakt med potentiella kunder. Du möter dem sedan i kundmöten och intresserar dem genom demovisningar och kundevent för att leda säljprocessen mot ett avslut. Du kommer arbeta i ett bolag med aktiv, driven och positiv företagskultur, rapporterar till och får löpande support från din närmsta försäljningschef samtidigt som du även bollar tankar och idéer med dina kollegor i försäljningsteamet.

Vi söker dig som...
... är en ödmjuk och lyhörd person som med envis och målinriktad inställning alltid satsar för att överträffa dina mål! Du brinner för försäljning och drivs av att skapa nya affärer, samarbeten och att bygga nya kundrelationer. Som person är du förtroendeingivande och bra på att utifrån kundens behov föreslå möjligheter som skapar långsiktiga och lönsamma affärer. Du har förståelse för produkterna och hur försäljning baserad på lösning och kundnytta bedrivs. Att samtidigt vara en slipad förhandlare och komma till avslut känns som en självklarhet för dig. Du tar ansvar, arbetar alltid med god struktur och planerar din arbetstid väl för att maximera såväl din tid som dina resultat.

Du har inte nödvändigtvis en akademisk utbildning (även om det alltid är positivt) men du är ”streetsmart”, agerar med sunt förnuft och har god erfarenhet av konsultativt försäljningsarbete. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av att självständigt driva lösningsförsäljning inom copy/print mot SMB marknaden och mot slutkund. Din branscherfarenhet gör även att du har ett befintligt kontaktnät på marknaden. För rollen krävs att du hanterar bolagets koncernspråk, engelska, men även svenska på affärsnivå i såväl tal som skrift samt har körkort.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Toshiba TEC Nordic AB.

Vad Toshiba TEC Nordic erbjuder dig
Toshiba TEC Nordic erbjuder dig en nyckelroll i bolagets fortsatta expansion i Göteborgsregionen. Bolagets är trippelcertifierat och har kollektivavtal mellan Unionen och Almega. Du kommer arbeta heltid från måndag till fredag med god grundlön och en rörlig del som baseras på dina försäljningsresultat.

START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + en rörlig del
KONTAKT: Talent Manager Jacob Borre, jacob@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-09-15

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024