Account Manager till VAT Refund

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande kredithanteringsföretag.Koncernen omsätter ca 2,9 miljarder kronor och har omkring 2 900 anställda i 24 marknader.Intrum Justitia Sverige AB har idag 380 medarbetare med kontor I Stockholm, Göteborg och Malmö.Intrum Justitia AB (symbol: IJ) är noterat på Nordiska börsen, medelstora bolag.Account Manager till VAT Refund VAT Refund är den enhet inom Intrum Justitia som erbjuder tjänster inom internationell momshantering.VAT Refund representerar i dagsläget omkring 2800 företag med tjänster relaterade till internationell moms där tjänsteutbudet omfattar återsökning av moms, momsregistreringar och konsulttjänster. Som Account Manager ansvarar du för att på ett engagerat sätt bygga relationer med kunderna och utveckla vårt samarbete.Du agerar som rådgivare och koordinator samt skall vara en kontakt för våra kunder i allt som gäller deras återsökning av utländsk moms.Arbetsuppgifterna är varierande och sträcker sig från kundförfrågningar, statusrapportering och verifikationsgenomgång till att fortlöpande vara med och utveckla våra interna rutiner, ansvara för uppdatering av dokument och informationsmaterial samt marknadsföring av tjänsten. Utbildning: För det här arbetet krävs minst gymnasieutbildning, företrädesvis med ekonomisk inriktning Kunskaper och tidigare erfarenhet: Ekonomisk erfarenhet från arbete inom ekonomiavdelning, företrädesvis inom lev.reskontra värderas högt.För arbetet krävs goda kunskaper i engelska då detta är en del av vår interna kommunikation samt att du behärskar Office-paketet. Personliga egenskaper: I arbetet ingår både besök hos kunderna och mycket telefonkontakt med dem, vilket betyder att du måste gilla både att möta människor och prata i telefon.Arbetet är självständigt, men ställer stora krav på din förmåga att samarbeta med andra.Du är ansvarsfull, noggrann, har en god administrativ förmåga samt är flexibel och orädd.Du är engagerad och har ett öppet, trovärdigt sätt att agera och kommunicera.Vidare har du en stark drivkraft och viljan att vara en central punkt i samarbetet med våra kunder.Arbetstid: Vikariat på ca 1 - 1,5 år med tillträde så snart som möjligt.Arbetstiden är heltid med 38,1 timmar per vecka och sedvanlig flextid Kollektivavtal: Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - HTF Lön: Enligt överenskommelse Placeringsort: Tjänsten är belägen på vårt kontor i Stockholm, men vi arbetar i nätverk med specialister och enheter utomlands.En mindre del resor förekommer främst inom Sverige men också till våra systerkontor i de Nordiska och Baltiska länderna. Rekryteringsurvalet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Projektadministratör

2 juni 2024

31 maj 2024