Accounting Key Control Assistent för längre uppdrag till Bank i city

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Accounting Key Control Assistent till deras team för ett längre konsultuppdrag. Du kommer att vara behjälplig till övriga teamet med att identifiera, kontrollera och rapportera om risker i den externa finansiella rapporteringen för hela Banken. Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma;
- Uppdateringar i kundens ACMS-system.
- Svara på mail.
- Ansvara för olika små projekt.
- Ansvarig för uppdatering av nya användare samt hur många användare som är inaktiva och som bör tas bort.
- Underhåll och uppdatera MEGA.
- Vara behjälplig med att skapa och skicka ut rapporter vid varje kvartal.
- Vara med på, och tillslut hålla i, utbildning i ACMS.
- Ta egna initiativ till förbättring och underlättning för teamet.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter.


Vem är du?

Till denna tjänst söker vi dig med relevant utbildning samt har minst några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du driven, initiativrik och lösningsorienterad. Du är en lagspelare med mycket god kommunikativ förmåga och du har integritet. Vidare är du affärsmässig och förtroendeingivande. Det svenska och engelska språket behärskar du mycket väl i både tal och skrift. Du har en god administrativ förmåga samt en god systemvana. Vidare är du en person som vågar ta egna initiativ samt att vara med och skapa rutiner och trivs i en problemlösande roll. Du rapporterar direkt till Head of Accounting Key Control.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på heltid som löper i 12 månader - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Du kommer att ingå i ett team som kännetecknas av professionalism och laganda. I denna roll kommer du få arbeta i en affärsmässig verksamhet och internationell miljö med spännande arbetsuppgifter. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Niklas Westberg på niklas.westberg@jurek.se Ansök på www.jurekbemanning.se



Start:

Omgående.

Lön:

Enl. ök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 maj 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024