Administrations- och driftansvarig

Administrations- och driftansvarig

Arbetsbeskrivning

Snart öppnar BAUHAUS varuhus i Karlstad och till det söker vi nu duktiga medarbetare som vill vara med på den späannande resan som det innebär med en nyöppning av varuhus. Känner du dig lockad av en ny utmaning? då kanske du är vår nästa medarbetare. Välkommen med din ansökan!

 

Arbetsbeskrivning:

Som administrations- och driftansvarig har du en specialistroll med tyngdpunkt på varuhusets administration. I det ingår budgetfrågor, fakturahantering, inventering, personaladministration och schemaläggning samt tid- och lönerapportering och kontraktsskrivning. I din roll agerar du som varuhusets sakkunnige inom arbetsmiljö och säkerhetsområdet. Du rapporterar till varuhuschefen och ingår i varuhusets ledningsgrupp och jourgrupp. Som en del av varuhusets ledningsgrupp ansvarar du tillsammans med dina ledningsgruppskollegor för att säkerställa den totala driften av varuhuset och att det sker i enlighet med varuhusets uppsatta affärsmål. 

Vem söker vi?

Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann med en förmåga att se helheten. Du har mycket god ekonomisk förståelse och det är en fördel om du har minst gymnasial ekonomisk utbildning. Vidare ser vi att du är processinriktad, problemlösningsfokuserad och har ingående förståelse för detaljhandelns speciella utmaningar.

Du har lätt för att samarbeta och förmedla dina kunskaper på ett pedagogiskt sätt. Du har hög integritet, ledaregenskaper och har ett gott omdöme.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder.  BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.  

Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BAUHAUS & Co KB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Liknande jobb


Senior Manager

26 januari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024