Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Som Administrativ assistent kommer du att ha en blandad roll och vara behjälplig inom flera områden. Tjänsten ingår i integrationsenheten men kommer att jobba förvaltningsövergripande med ekonomi och personaladministration. Assistenten kommer att ha förvaltningens ekonom som handledare och arbetsledare.

Arbetsuppgifter
Ansvara för hantering av inkommande leverantörsfakturor i Inköp o Faktura. Ta fram underlag för utanordningar för bidrag. Extern fakturering enligt underlag från verksamhetsansvariga. Intern fakturering till andra förvaltningar inom kommunen. Ansvar för hantering av interna leverantörsfakturor och åtgärda dessa i ekonomisystemet (Aditro). Behjälplig i samband med delårs- och årsbokslut samt framtagande av årsbudget. Ansvarig för års rapportering av förvaltningens bokslut till SCB. Upprätta personkort vid nyanställning/nyrekrytering. Ha ansvar för dokumentation/förvaring av personalens personmappar. Upprätta tidrapporter för samtliga tolkar utifrån erhållna tolkrapporter. Övriga lönerelaterade uppgifter som kan förekomma på förvaltningen.

Utbildning/Erfarenhet
Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Att du behärskar det engelska språket i både tal och skrift är meriterande. Vidare ska du ha mycket goda IT kunskaper. Som person är du initiativtagande och utåtriktad. Du har ett ordningsamt arbetssätt och är strukturerad. Vidare tycker du om att leverera god service, både internt och externt. Då tjänsten är omväxlande och kräver stor flexibilitet bör du vara prestigelös och ha lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024