Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänstens motto "Hjälper - Räddar - Släcker" är en beskrivning av vår verksamhet. Vårt mål är att minimera antalet olyckor och dess konsekvenser och därför planerar och organiserar vi vår verksamhet så att räddningsinsatser kan påbörjas så snabbt som möjligt och genomföras på ett effektivt sätt. För att förhindra olyckan sätts det förebyggande arbetet allt mer i fokus. Vi hjälper och stöder både personer, organisationer och andra myndigheter med att kunna agera om det händer något samt att förstå lagarna som styr vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en assistent på heltid till vårt kansli/reception på Räddningstjänsten. Du kommer att arbeta - med alla slags administrativa uppgifter som ingår i en kanslifunktion - med kund/leverantörskontakter exempelvis felanmälningar för fastigheten - som protokollförande sekreterare - som första kundkontakt i vår gemensamma reception för Räddningstjänsten, Fritidsförvaltningen, SOS Alarm AB och Ambulanssjukvården. KVALIFIKATIONER Gymnasial ekonomiutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Din profil är: Dokumenterad erfarenhet av administrativa rutiner för: - Ekonomi (fakturahantering, kontering) - Diarieföring - Avtal, anställningar och löner - Ordbehandling, kalkyl-och presentationsprogram Du ska ha erfarenhet av it-stöd för dessa rutiner. Erfarenhet av protokollskrivning är meriterande. Du ska ha B-körkort. Du ska vara serviceinriktad och öppen för förändringar.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024