Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.

Kommunen arbetar för ett processorienterat arbetssätt och har samlat gemensamma stödfunktioner i Gemensam service där Processtöd ingår som en enhet. Det är enheten för Processtöd som nu söker en administrativ assistent.

Processtöds uppdrag är att ansvara för administrativt stöd till kommunledningen och förtroendevalda i de politiska organen. Processtöds uppdrag är också att stödja kommunens processer genom att arbeta med planering, utveckling och analyser samt beredning av styrningsfrågor, ledningsinformation, uppföljning och statistik.

Tierps kommun har en politisk organisation där kommunen med kommunfullmäktige som högsta beslutande organ, har fyra utskott som arbetar under kommunstyrelsen. Dessa utskott är Arbetsutskottet, Samhällsbyggnad, Barn och ungdom samt Arbete och omsorg.

Arbetsplatsen är belägen i kommunhuset som ligger centralt i Tierp.

Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent fungerar du som administrativt stöd till den politiska ärendeprocessen och som servicefunktion. Du arbetar i nära team med Processtöds kommun- och utskottssekreterare men utgör också administrativt stöd för hela enheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är väl insatt inom ditt kompetensområde och trivs i rollen som administrativ ”spindel i nätet”. Du lägger stor vikt på noggrannhet och kvalité i ditt arbete och prioriterar och organiserar på ett effektivt sätt. Vi förväntar oss att du har förmåga att arbeta självständigt och är en problemlösare av naturen. Det ingår att aktivt söka information och hålla sig uppdaterad om förändringar i verksamheten som påverkar ditt arbete och den information som du förmedlar. Arbetet innebär även många kontakter både internt och externt, varför det är viktigt att du kan kommunicera på ett tydligt och bra sätt.

I rollen som administrativt stöd till den politiska ärendeprocessen kommer du registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Evolution, förbereda kallelser och sköta expediering av beslut. Du kommer även delta i det kontinuerliga utvecklingsarbetet knutet till dokumenthantering i Evolution.

Tjänsten kan ändras och formas i takt med att vi utvecklar nya arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har rätt attityd för uppdraget i kombination med lägst gymnasiekompetens. Det är önskvärt med erfarenhet av arbete med diarieföring samt kunskaper om hur en offentlig förvaltning styrs. Du ska ha goda kunskaper i Word och Excel och vana av arbete i olika elektroniska system. Extra meriterande är erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem.

Har du utbildning inom offentlighet och sekretess, diarie- och dokumenthantering är det meriterande.

Som person är du utvecklings- och serviceinriktad, kommunikativ, prestigelös samt har ett professionellt bemötande med likabehandlingsprincipen som utgångspunkt. Du har en administrativ talang med en god pedagogisk förmåga, är bra på att se helheter och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi behandlar ansökningar löpande så skicka in din redan idag!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Processtöd Helena Broberg
0293-21 86 17
Närvårdskoordinator, fd MAS Susanne Ahlman
0293-21 81 86
Verksamhetschef HSL Kristina Ericson
0293-21 84 41
Vårdförbundet Anja Carlsson
0293-21 97 72
LSR Helena Jansson
0293-21 86 39
FSA Karin Sundholm
0293-21 86 46
huvudregistrator Ewa Dannberg
0293-218215
Vision Lisa Hellström
0293-21 83 95
Kostkonsulent Maria Skeri
0293-21 85 65
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun, Enhet för Processtöd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillträde 2016-10-01 eller enligt överenskommelse. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

81580 Tierp
None

Postadress

Centralgatan 7
Tierp, 81580

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024