OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomikontoret ingår i kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens stabsförvaltning. Kontorets huvuduppgift är att svara för samordning av budget, redovisning och inköpsverksamhet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som central resesamordnare arbetar du drivande och stödjande för att kommunens resande ska ske mer kostnadseffektivt och miljömässigt. I detta ingår bl a att vidareutveckla kommunens webb-baserade reseportal utifrån verksamheternas krav och önskemål. Arbetet innebär många kontakter med kommunens förvaltningar och en hel del externa kontakter med kommunens resebyrå, flygbolag m m. I dina övriga arbetsuppgifter som administrativ assistent ingår att : -vara kontorets webb-redaktör -arbeta med avtal, anställningar och löner -medverka i framtagandet av verksamhetsplan och budget, delårsrapporter och årsredovisning -medverka i utbildningar, projektarbeten m m -samordna arbetsmiljöfrågor och personalsociala aktiviteter inom kontoret -övriga administrativa arbetsuppgifter KVALIFIKATIONER Du ska ha utbilding på lägst gymnasienivå med ekonomi eller administrativ inriktning. Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.