Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


EKERÖ HEMTJÄNST är det kommunala alternativet i Ekerö kommun. Vårt upptagningsområde täcker hela kommunen. Ekerö hemtjänst erbjuder äldre och funktionshindrade vård, omsorg och service av hög kvalitet genom en personlig, kundanpassad samt professionell organisation. För att lyckas behöver vi motiverande, engagerade och nöjda medarbetare.
Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Som administrativ assistent hos oss blir du en viktig funktion i det administrativa arbetet med enhetens kvalitativa arbete men också med personal och bemanning. Ekerö hemtjänst ansvarar för trygghetslarmen i Ekerö kommun och en del av ditt arbete kommer innebära att ansvara för larmhantering och ta emot beställd insats från myndighetsenheterna. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att installera och säkerställa så att trygghetslarmen fungerar hos våra kunder, samverka med vår externa trygghetslarmsleverantör och kvalitetsuppfölja insatsen trygghetslarm. Som larmmottagare i Ekerö kommun har vi kommunikation med andra hemtjänstutförare i kommunen och vi värnar om gott samarbete med medborgaren i fokus. Du är ansiktet utåt och första kontakten för våra kunder som tar kontakt med oss!

Stort fokus kommer ligga på att arbeta med nyckelskåp/ nyckelhantering, enhetens transportmedel, arbetstelefon, viss kontakt med underleverantörer samt att utfärda behörigheter. Att göra inköp och avrop utifrån befintliga avrop och hantera fakturor ingår i tjänsten. Du kommer ansvara för viss bemanning och schemaplaneringen. Vi prioriterar alltid våra kunder och vid exceptionella händelser kan det innebära arbete hemma hos våra kunder. I övrigt ingår även andra arbetsuppgifter i enlighet med anställningen efter ledningens direktiv. 

Som administrativ assistent går du på rullande schema som innebär helgarbete varannan vecka. Vårt kontor ligger i centrala Ekerö. 

Kvalifikationer
Arbetet består av användning av olika system och att stötta personal i teknikanvändning och det är ett krav att du ser teknik som ett hjälpmedel och är tekniskt lagd. Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar samt har en analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet som har fokus på kvalitet, resultat och mål. Du tar initiativ och agerar utifrån din roll och ansvarsområde. Körkort är ett krav.

För att du ska lyckas med uppdraget ser vi gärna att du även kan uppfylla följande kvalifikationer:


• Eftergymnasialutbildning
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God digital kompetens
• Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med andra.
• Du har förmåga att planera och genomföra arbetet självständigt, effektivt och strukturerat.
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Tillträde: : Snarast. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning

Så tar du dig till Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 28 december 2023

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Arbeta extra inom - HS Hemtjänst

Arbeta extra inom - HS Hemtjänst

9 maj 2024