Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden!

Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.



Om arbetsplatsen
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.

Förvaltningens arbete är i den politiska organisationen främst inriktad motsamhällsbyggnadsnämnden, bygg- och miljönämnden samt kommunstyrelsen. Förvaltningen har samlat sina stödprocesser på kontoret verksamhetsstöd och uppföljning, där bland annat denna tjänst kommer ha sin tillhörighet.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en administrativ assistent till avdelningen för verksamhetsstöd och uppföljning. Avdelningens huvudsakliga uppgift består i att ge stöd och service till förvaltningens chefer och medarbetare samt arbeta systematiskt med uppföljning och utveckling.

I denna tjänst kommer du ha fokus på administration till Plankontoret som består av avdelningarna detaljplanering, översiktsplanering och mark och exploatering. Huvudfokus kommer till en början vara arbetet på detaljplanering där du har en viktig funktion att bistå planhandläggarna med administrativt stöd under hela ärendeprocessen med bland annat utskick, kommunicering, utställningar och dokumenthantering. Arbetet utförs enligt befintliga rutiner och lagar. Informationshantering och webbpublicering ingår i uppgifterna. Rollen innebär även att vara ett chefsstöd gällande att ta fram dokument, hålla listor uppdaterade, plocka fram statistik och hålla chefen ajour inom avdelningens sakområde. Du kommer jobba tätt ihop med den administrativa assistenten som redan finns på plats. I den här rollen får du chansen att vara en del i en större process och samhällsbyggandet i Linköpings kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och organiserar ditt arbete. Du är noggrann i ditt arbete och mån om att ditt arbete håller hög kvalité. Du är en person som gillar att ge service och när det händer mycket runt omkring dig har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt.

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och gärna med en vidareutbildning inom administration. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du har god datavana samt erfarenhet av diarieföringssystem. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation. Det är även meriterande om du har kunskap inom relevant lagstiftning såsom exempelvis plan – och bygglagen och arkivlagen. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av webbpublicering (EpiServer), InDesign, och W3D3.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica du Rietz
013-263597
Jeanette Palmqvist
013-206390
Marie Gren
013-207217
Karin Eklund
013-20 56 54
Monica Du Rietz, verksamhetschef
013-263597
Jenny Rosell, gruppledare
013-205686
Helena Håkansson
013-20 60 67
Martin Eklund
013-263779
Pethra Stämneryd
013-207112
Susanne Bergum
013-206548

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun,
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 april 2017

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Serviceinriktad administratör

Serviceinriktad administratör

22 maj 2024

22 maj 2024