Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
På grund av pensionsavgångar söker vi två nya medarbetare!

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning har sedan flera år tillbaka arbetat för en sammanhållen socialtjänst.

Det innebär att samverkan och helhetsperspektiv är ledord i vårt arbete och det ska vara lätt för våra medborgare att hitta rätt i socialtjänsten.

På vår enhet arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss och vi arbetar som ett team för att skapa bästa förutsättningar för våra medborgare. Den administrativa avdelningen tillhör Mottagningsenheten, men servar hela avdelningen för Individ- och familjestöd.

Arbetsbeskrivning
Primärt innebär arbetsuppgifterna fakturahantering , kontroll och kontering av fakturor, återsökningar från andra myndigheter, avstämningar av utbetalningar. Övriga administrativa uppgifter förekommer och ska hanteras på samma professionella sätt, med god kvalitet och god service. En förutsättning för att upprätthålla god kvalitet i arbetet är att vi hjälps åt i gruppen med att hantera det arbete som ska göras. Alla har sina egna områden, men förväntas också rycka in och ställa upp för varandra när så behövs.

Kvalifikationer
Någon form av ekonomisk utbildning och bakgrund inom redovisning är ett grundkrav. 

Det är viktigt att du som person är ambitiös och initiativrik samt har förmåga att självständigt prioritera arbetsuppgifterna. Du har en positiv inställning till att löpande utveckla dig själv och verksamheten. Arbetet kräver att du är noggrann och strukturerad samt håller en hög kvalitet vid granskning av fakturor och övriga utbetalningar. God kunskap och stor vana av datorarbete är en självklarhet. Vi har höga förväntningar på att du har ett lugnt och gott bemötande gentemot våra medborgare såväl som arbetskamrater och övriga samarbetspartners. Du har en positiv syn på människan och livet och sprider den gärna omkring dig.

Övrigt
Som anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid, sommartid, friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag samt möjlighet till semesterväxling. Du har tillgång till motionslokal samt kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Vi har förmånliga pensionsavtal och goda villkor för att kombinera arbete med föräldraskap.

 Stockholms stad är en rökfri arbetsplats!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leo Lamartine, enhetschef
08-508 15 351
Jenny Karlsson, gruppledare
08-508 15 113
Leo Lamartine, Enhetschef
0850815351
Jenny Karlsson, Gruppledare
0850815113
Kajsa Schyberg, Enhetschef
0850812425
Liz Margulies, enhetschef
08-508 15 342
Hanna Jakhammer
08-508 12 430
Margareta Sabuk
08-508 15 342
Marie Lissäng
0850815351
Maria Rangdag, biträdande enhetschef
08-508 15 423

Sammanfattning

Besöksadress

Björkhagsplan 6
None

Postadress

Björkhagsplan 6
Johanneshov, 12117

Liknande jobb


31 maj 2024