Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
ASSISTANSENHETEN i Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning arbetar med insatserna personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice samt hemtjänst i assistansliknande form.

På Sedelvägen i Hägersten ligger vårt fina kontor där det för närvarande arbetar en enhetschef, två biträdande enhetschefer och en administrativ assistent.

NU VILL VI UTÖKA DET ADMINISTRATIVA STÖDET.

Arbetsbeskrivning
Som Administrativ assistent arbetar du med ekonomiadministration, bemanning, fakturahantering, lönehantering, arkivarbete, sammanställning av rapporter och viss statistik mm. Arbetet kräver kunskap och förmåga att kunna stötta enheten i bemanningsfrågor och schemaöversyn. I arbetet ingår att vara delaktig i enhetens alla administrativa uppgifter och ha ett nära och gott samarbete med ledningen för assistansenheten.

Kvalifikationer
Du ska kunna arbeta självständigt och kunna organisera och planera arbetet effektivt. Du är flexibel, stresstålig och har lätt att samarbeta.

Fin servicekänsla och ett bra bemötande är två förmågor/egenskaper vi att du ska ha. Tålamod och förmåga att, när arbetet blir stressigt sig, vilket det blir ibland, kunna arbeta lugnt och metodiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
God kännedom och erfarenhet av arbete i stadens Paraplysystem och Agresso är meriterande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anneli Martensen
anneli.martensen@stockholm.se
Reija Rakez
reija.rakez@stockholm.se
Biträdande enhetschef Daniel Gårdesten
08-508 22 650
Daniel Gårdesten
08 508 22 650
Anneli Martensen
076-8254095
Reija Sylvia Rakez
076-8254095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansenheten Skärholmen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • LÖneanställning
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 september 2018

Besöksadress

Bodholmsplan 2
None

Postadress

Bodholmsplan 2
Skärholmen, 12726

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024