Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 90 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
Vår nystartade enhet rymmer både arbetet med ekonomiskt bistånd och hjälp till vuxna med missbruksproblematik.

Enheten har bl a till uppgift är att bistå bidragssökande att hitta vägar till egen försörjning. Parallellt med detta arbete handläggs ansökningar om ekonomiskt bistånd. En av våra administrativa assistenter kommer vara tjänstledig i höst och vi söker nu en vikarie som kan arbeta 60 %.

Arbetsbeskrivning
Som Administrativ assistent arbetar du med ekonomiadministration, fakturahantering i Agresso, arkivarbete, sammanställning av rapporter och statistik, återsökning av ekonomiska ersättningar från Migrationsverket, administration av inköp, beställningar /bokningar samt övrigt förekommande administration vid enheten. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med biståndssökanden, både i form av bemötande över receptionsdisk och per telefon.

Kvalifikationer
Du har avslutad gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Officepaketet krävs samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt och samt kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt och har ett noggrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Som person är du strukturerad, flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta.

Erfarenhet av arbete i stadens Paraplysystem och Agresso är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas inom ansökningstiden.

 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Jonsson, enhetschef
08-50822343
Ulla Söderberg
0850823400
Cecilia Kronberg Book
0850823401
Magnus Jonsson, bitr.enhetschef
08-50822343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hägersten-Liljeholmens SDF Hägersten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Månadslön
  • 60%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
  • Publicerat: 18 augusti 2019

Besöksadress

Telefonvägen 30, plan 9
None

Postadress

Telefonvägen 30, plan 9
Hägersten, 12904

Liknande jobb


Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

19 april 2024

19 april 2024