OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linköpings kommun
Inom utbildningsförvaltningens verksamheter finns bland annat förskola och annan pedagogisk verksamhet, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, särskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration, fritidsverksamhet för ungdomar och LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Utbildningsförvaltningen har även ett utbildningskontor med en barn- och ungdomsavdelning och en bildningsavdelning. Utbildningskontoret ansvarar för övergripande planering, ledning, samordning och uppföljning av verksamheterna.
Arbetsuppgifter
Sektion för resurs- och stödverksamhet söker en administrativ assistent som är navet i verksamheten och ansikte utåt.
Administrationsuppdraget inom sektionen består i grunden av arbete inom de tre huvudområden kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration. De administrativa systemen som vi använder är i första hand Heroma, Agresso/EFH och Extens. Även arbete i W3D3 kan förekomma. I det dagliga arbetet förekommer kontakter med olika verksamheter inom kommunen. Arbetet utgår ifrån helheten i sektionen och därför är samarbeten med övriga administratörer viktigt. Samtliga våra administrativa assistenter är placerade på Westmansgatan 27.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull, strukturerad och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Du bör kunna relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt ha förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Tjänsten kräver en lösningsinriktad och stresstålig person med förmåga till gott bemötande.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi samt erfarenhet från området. Relevant högskoleutbilding och kunskap om flerspråkiga och mångkulturella frågor är meriterande.
Tjänsten förutsätter att du har mycket god datavana. Om du har erfarenhet av Heroma, Agresso/EFH och Extens är det en fördel.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Villkor
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anderz Bergholtz, Bitr. rektor
013-208738
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-20 73 61
Margareta Lundgren
013-26 38 10
Christina Staaf
013-20 61 69
Doris Ljungkvist, Verksamhetschef
013-20 69 13
Ewa Höglind/Verksamhetschef
013-20 74 59
Agneta Malm, Rektor
013-26 39 09
Åsa Svensson/Rektor
013-20 62 72
Snezana Arsenovic Nero, Verksamhetschef
013-20 73 61
Annika Källgren, Verksamhetschef
013-205311