Administrativ assistent och internkommunikatör

Administrativ assistent och internkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Är du en prestigelös och ”serviceminded” person som värdesätter samarbete och gillar att göra det lilla extra? Drivs du av att ha medarbetaren i fokus och att skapa en engagerande och effektiv internkommunikation? Då är detta rätt roll för dig!
Rollen som administrativ assistent har en genomgående röd tråd - serviceanda. För denna roll är det viktigt att du trivs med att möta nya ansikten varje dag samtidigt som du när det behövs kavlar upp ärmarna och hugger för att alltid erbjuda bästa möjliga service.
Tjänsten är placerad i Karlskrona och du kommer ingå i vår HR-avdelning och rapportera till HR manager.
Vad kommer du att göra?
Tjänsten har två huvudområden; verksamhetsstöd/administration och internkommunikation.
Inom området verksamhetsstöd/administration ingår bland annat följande:
- Reseplanering och bokningar
- Besöks- och möteskoordinering
- Reseräkningar
- Konferensvärd/värdinna
- Hantering av kontorsmaterial,
- Protokoll och bolagsjuridiska dokument
Inom internkommunikation har du en viktig roll i att göra koncernens strategi och mål tydliga och relevanta. Du är med och skapar en förståelse hos våra anställda och bidrar med kommunikationsstöd i olika förändringsarbeten.
Förutom att bygga en effektiv internkommunikation på lång sikt skapar du varje månad relevant och intressant innehåll för våra medarbetare. Därför är ditt driv och din nyfikenhet viktiga egenskaper i rollen.
Rollen är bred och varierande, med allt från kommunikationsplanering till att jobba med digitala sändningar och ta fram redaktionellt material i form av text, bild och film – från idé till publicering. Här ingår även att skriva Nyhetsbrev, annonser och göra översättningar.
Du gillar både att skriva och jobba med rörligt material – för alla typer av media.
Vad behöver du för att lyckas i tjänsten?
Vi vill att du är en person som lätt bygger starka relationer och gillar omväxlande arbetsuppgifter. Ditt arbete präglas av energi och självständighet och du är en ”doer” som kan växla mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag.
Det är otroligt viktigt att du är en hjälpsam person som sprider positiv energi runtomkring dig samt att du är bekväm med att ge andra service. Du löser problem och är flexibel – du kan enkelt växla och prioritera mellan olika uppgifter.
Vi ser även att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom kommunikation/administration
- minst 3 års erfarenhet av att arbeta med internkommunikation
- mycket goda kunskaper i det svenska språket och är en duktig skribent med god kommunikativ förmåga. Du ska även ha goda kunskaper i engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Flow Team Manager Stefan Hjelm
0455-306004
Production Manager Rik van De Velde
0455 306006
Inköpschef Fredrik Hansson
0455 306122
Team Leader Machine Integration Christer Nilsson
0455-306069
Servicechef Magnus Pettersson
0455 30 60 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dynapac Compaction Equipment AB KARLSKRONA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Industrivägen 2
None

Postadress

Box 504
KARLSKRONA, 37123

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024