Administrativ assistent till Daglig Verksamhet

Administrativ assistent till Daglig Verksamhet

Arbetsbeskrivning

Nu har du som administrativ assistent chansen att få utvecklas i din yrkesroll! Är du en person som tycker om att skapa struktur och är nyfiken på ett omväxlande och utmanande uppdrag där du får chansen att vara en viktig länk för Daglig Verksamhet? I så fall hoppas vi att du söker till oss!
Hos oss ingår du i ett team om fyra assistenter som fokuserar på att ge god service, bemanna Daglig verksamhet och ha roligt tillsammans! Vårt uppdrag inom daglig verksamhet är att bidra till personlig utveckling och den enskildes möjlighet till arbete. Hos oss är det kundens önskemål, intressen och förutsättningar som styr. Vi har alltid kundens bästa i fokus och jobbar enligt vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte.

Här kan du läsa mer om våra verksamheter: https://www.vasteras.se/omsorg-stod-och-hjalp/funktionsnedsattning/daglig-verksamhet-och-sysselsattning/den-kommunala-dagliga-verksamheten.html

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent hos oss har du en central och mångsidig roll där du agerar stöd åt både kunder, medarbetare och chefer. Arbetet är till stor del självständigt, men du har ett nära samarbete med kollegor och chefer.
I uppdraget ingår det att administrera det dagliga arbetet och en del av ditt arbete kommer du lägga på administrering i systemet Epsilon. Du arbetar med schemaläggning, personalbemanning och hanterar löpande vikariebokning. Du kommer också göra beställningar och bokningar av olika slag, sakgranska fakturor och stötta verksamheten i andra administrativa arbetsuppgifter.
Utöver det administrativa arbetet är du också behjälplig i andra praktiska arbetsuppgifter som att ibland arbeta ute med kund och att leverera varor och köra ut bud till verksamheterna, du behöver därför ha B-körkort.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasialutbildning. För att lyckas i rollen behöver du tidigare arbetat inom vård och omsorg och vi ser gärna att du har kunskap inom LSS. Du har administrativ erfarenhet och har tidigare arbetat med schemaläggning och bemanning.
Du besitter god IT-vana och har goda kunskaper i Excel. Då du utför flera av dina arbetsuppgifter i olika system behöver du ha systemvana inom exempelvis schemaläggningssystem. Har du tidigare arbetat i Epsilon, Timecare, VIP, Raindance, Pulsen och/eller självservice ser vi det som meriterande.
För att du ska trivas i rollen arbetar du självständigt och driver dina arbetsuppgifter på ett planerat och organiserat sätt. Många gånger får man pussla i rollen vilket kräver flexibilitet och att du kan arbeta uthålligt tills uppdraget är löst.
Att ge god service och vara tillmötesgående gentemot kollegor, medarbetare och kunder är en självklarhet för dig och du värdesätter ett gott samarbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

24 maj 2024

24 maj 2024