Administrativ assistent till globalt företag

Administrativ assistent till globalt företag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer du arbeta hos vår globala kund i Hällered, Sandhult. Dina arbetsuppgifter kommer vara av varierande karaktär med enklare administrativa uppgifter så som bokningsförfaranden, framtagande av underlag och mailhantering men även mer avancerade uppgifter så som viss ekonomisk uppföljning. Likväl kommer du stötta chefer med administration så som fakturering och orderläggning samt ha kontakt med samarbetspartners både internt och externt. I rollen kommer du arbeta i b.la. SAP och Excel. Arbetet är förlagt på dagtid och du kommer arbeta väldigt nära en kollega.

I din roll som administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Administration i SAP och Excel
- Stöttning mot chefer 
- Kontakt med samarbetspartners

Tjänsten som konsultuppdrag med start i april. TIll en början är uppdraget på ett år. 

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat administrativt och som gärna har en ekonomisk eller administrativ gymnasieexamen. Du är en van datoranvändare och har lätt för att arbeta i olika system. Företaget har engelska som företagsspråk så du måste vara flytande i detta likväl i svenska. 

Vidare ser vi att du som person är nyfiken och en person som tycker om förändring. Du kommer ha eget ansvar över dina uppgifter vilket kräver att du har ett eget driv till att ta tag i saker och ting. Arbetsuppgifterna varierar mellan enkla som så väl mer komplexa är det viktigt att du kan hantera både enklare och svåra uppgifter. 

Viktigt för tjänsten är:
- Administrativ erfarenhet
- Engelska och svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Borås, administratör, faktura, fakturering,

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 1 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024