Administrativ assistent till Kost & Restaurang

Arbetsbeskrivning

Leanlink är Linköpings kommunala utförare vilket innebär att vi arbetar med verksamheter som är eller kan vara konkurrensutsatta. Leanlink har ca 2500 medarbetare och erbjuder tjänster inom stöd, omsorg, IT, kost, restaurang och service. Hos oss kan du jobba inom en mängd olika yrkesområden, det finns över 100 yrkesroller att välja mellan och vi söker ständigt efter nya medarbetare.

Leanlink har ett brett spann av verksamheter med olika inriktningar och målgrupper. Även om det dagliga arbetet skiljer sig åt arbetar vi alla utifrån en gemensam grund där våra kärnvärden lojalitet, empati, ansvar och närhet är viktiga ledord. Att samverka är en naturlig del i vårt arbete liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förbättringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig.

Om du vill vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Här finns även goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärsvägar inom organisationen.



Om arbetsplatsen
Affärsområdet Kost & Restaurang inom Leanlink utför måltidsservice till förskolor, skolor och äldreomsorg i Linköpings Kommun.

Verksamheten omfattar i dagsläget måltidsservice till 57 skolrestauranger, ca 90 förskolor, 14 servicehus och ca 9 vårdbostäder. Tillsammans lagas ca 24 000 måltider per dag.

I våra kök finns medarbetare som arbetar med måltiden utifrån sina olika yrkesroller. Här jobbar restaurangchefer, föreståndare för mottagningskök, kockar, specialkostansvariga och restaurangbiträden.

Utöver detta finns Kost & Restaurangs stab där affärsområdeschef, restaurangområdeschefer, kostekonom, HR-administratör och ekonom ingår.

Oavsett yrke hjälper alla till att utveckla vår verksamhet på olika sätt, både genom sitt dagliga arbete och i olika grupperingar. 

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att ge administrativt stöd och service inom områdena personal- och ekonomiadministration samt vår hemsida. Detta sker med hjälp av kommunens IT-system Heroma, Agresso, Linweb.

I uppdraget ingår diarieföring via ärande-och dokumenthanteringssystem W3D3 och arkivering.

Du kommer också att arbeta med boknings/bemannings administration och ge administrativt stöd till vår stab.

I uppdraget ingår även sedvanliga kontorsgöromål och andra administrativa uppgifter kan bli aktuella.

Kvalifikationer
- Gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi, eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
- Mycket god datorvana med god systemförståelse och erfarenhet av att arbeta med administration, gärna kopplad till myndighetsutövning
- Meriterande är kunskap i Heroma/ Agresso/ W3D3

För att lyckas i rollen trivs du med löpande administrativt arbete och motiveras av att ge service. Du arbetar strukturerat, har lätt att lära nytt och du har förmågan att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har också god förmåga att samarbeta och samverka med andra. Arbetet kräver ett flexibelt förhållningssätt och gott omdöme. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Hult, verksamhetschef
013-263802
Ann Habbe, Kommunal
013-206956
Ingrid Gidlund, Verksamhetschef
013-263447, ingrid.gidlund@linkoping.se
Lisa Tällberg, Facklig repr FSA
013-208405, elisabeth.tallberg@linkoping.se
Albert De Haan, Facklig repr LSR
010-1037048, albert.de.haan@lio.se
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Katarina Hellrin Verksamhetschef
013-263110
Elias Vardi Teamledare
013-206562
Joakim Söderlund SSR
013-207754
Christer Holmström Vision
013-206744

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun, Leanlink
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 75 % - 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


FoU-koordinator, vikariat

FoU-koordinator, vikariat

2 maj 2024