Administrativ Assistent till kund i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Assistent till avdelningen arbetsgivarservice inom Transportföretagen
Har du tidigare erfarenhet av arbete som administratör eller assistent? Är du proaktiv, serviceminded och tycker om att ha många bollar i luften? Då har vi på Adecco uppdraget för dig hos Transportföretagen! Transportföretagen finns i nyrenoverade lokaler i Näringslivets Hus i centrala Stockholm. Uppdragsstarten är omgående.
Om tjänsten
Du ska sköta det administrativa arbetet inom avdelningen, exempelvis hantera inkommande ärenden, boka möten och konferenser internt och externt, redigera kollektivavtal, korrekturläsa olika dokument, uppdatera och ta fram utskickslistor i vårt medlemsregister, kalenderhantering i Outlook. Du ser till att våra medlemsföretag får relevant information genom nyhetsbrev och uppdateringar på vår webbsida. Det är du som får mycket av det praktiska på avdelningen att flyta smidigt. En viktig arbetsuppgift är att ligga steget före och i god tid innan deadlines informera berörda personer om vad som ska göras.
Du ingår i ett assistentteam där du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter. Du jobbar tillsammans med förhandlingschefer och förhandlare. Kontorstiden är förlagd måndag-fredag mellan 08.30-17.00. Flextid tillämpas.
Om dig
Vi söker dig som är strukturerad och trivs i en roll där god service är en självklarhet. Du har en förmåga att skapa ordning och reda och se var din insats behövs. Arbetsuppgifterna är omväxlande och formas utifrån avdelningens behov. Du behöver därför vara flexibel och kunna växla mellan flera arbetsuppgifter.
Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration
- Goda kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av arbete i CRM-system, webb-verktyg (gärna Episerver), Apsis
- Tala och skriva svenska obehindrat
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som assistent på Transportföretagen är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på sex månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig Rekryterare:

Robert Andersson på 073 684 76 56

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord

Transportföretagen, Administratör, Service, Apsis, Episerver, Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 november 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024