Administrativ assistent till myndighet i Helsingborg

Administrativ assistent till myndighet i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Skulle du beskriva dig som en administrativ stjärna som tycker om att ha koll på allt och alla? Har du förmåga att driva ditt arbete framåt, prioritera det som är viktigast, samtidigt som du är ett stöd för dina kollegor och ledningen? Yes, då har vi hittat dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en skicklig assistent till en av våra kunder, en myndighet som är verksam inom transportsektorn. Här erbjuds du en bred och utvecklande administrativ roll. Tjänsten är placerad i Helsingborg, resor kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du till 50% stötta ledningen och till 50% vara projektassistent. Ett intresse och fallenhet för administrativa uppgifter i kombination med mycket goda kunskaper i MS Office blir här en vinnande kombination.
Som assistent åt ledningen kommer du exempelvis:
Planera och boka resor.
Förbereda möten med bokningar, dagordningar, kallelser och samla in underlag.
Föra anteckningar under möten samt distribuera anteckningar till berörda.
Administrera arbetsrum, SharePoint, med struktur för dokument samt behörigheter.

I rollen som projektassistent kommer ditt fokus ligga på administrationsstöd i personal- och konsultfrågor, vilket bland annat innebär:
Introduktion av nya medarbetare.
Boka utbildningar för medarbetare.
Vara fakturamottagare samt kontera och distribuera fakturor inom avdelningen.

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tack vare dina erfarenheter kan du snabbt sätta dig in i de administrativa rutiner och arbetsuppgifter som finns, med målet att utföra dessa på ett professionellt sätt och med hög kvalité. Du kommer att få användning för din förmåga att skapa struktur, din förmåga att samordna och din lyhörda sida då du hanterar olika arbetsmoment parallellt. För att trivas i rollen tror vi att du är en social person som har lätt för att skapa goda relationer.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Minst 3 års erfarenhet som assistent
God datorvana i MS Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av att ha arbetat i Share Point

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-05-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-06-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31702 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024

Administratör

Administratör

7 maj 2024