Administrativ assistent till ny journalenhet

Administrativ assistent till ny journalenhet

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Kanslienheten är en del av regionstaben i Region Kronoberg. Kanslienheten ansvarar för arkiv, diarium, juristfunktion, platinasupport, patientnämndsverksamhet, nämndsadministration samt övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. På avdelningen är vi 20 medarbetare.

Kanslienheten har nu fått i uppdrag att starta upp en ny verksamhet, en central journalenhet för att förbättra servicen till medborgarna i länet vid journalutlämnande, samt att avlasta hälso- och sjukvården med administrativa arbetsuppgifter.

Den centrala journalenheten kommer att vara en del av kanslienheten och jobba i nära samverkan med regionarkivet och regionjuristerna.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer vara att:

- I samverkan med andra ta fram riktlinjer och rutiner för en säker och effektiv process för journalutlämning.

- Vara en ingång för medborgare, försäkringsbolag och myndigheter vid förfrågan om utlämnande av journaler.

- Hantera hela processen vid en begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till utlämnande.

- Hantera menprövning av journaler.

- Hantera spärr av journal.

- Hantera loggutdrag.

- Ständigt jobba med förbättringsarbete för att utveckla arbetsprocessen.

Den centrala journalenheten kommer att starta upp i två steg. I det andra steget kommer, efter en utvärdering av verksamheten, ytterligare resurser att tillföras så att all journalhantering inom Region Kronoberg kommer att hanteras inom enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

- ser möjligheter med att få vara med att bygga upp en ny verksamhet.

- har lämplig utbildningsbakgrund inom hälso- och sjukvård, medicinsk sekreterare eller annan relevant administrativ utbildning, samt gärna har kunskap om vår organisation.

- är serviceinriktad, noggrann, lösningsorienterad och innovativ när du stöter på problem och har lätt för att arbeta tillsammans med andra.

- i mötet med kunden är proffsig, hjälpsam och tillmötesgående.

- har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.

- gärna vill lära dig nya saker och som inte är främmande för olika digitala verktyg.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Bifoga utbildningsbetyg/intyg som är relevanta för tjänsten.
Rekryteringen slutförs under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Malin Wass

HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath

Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog

Ordförande för revisionen Peter Löfström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Regionstab
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Nygatan 20 Växjö
None

Postadress

Region Kronoberg
Växjö, 35231

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024