Administrativ assistent till Östermalms stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm



Beskrivning


Östermalms stadsdelsförvaltning ansvarar för en stor del av det kommunala verksamhetsområdet, bl.

a. kommunal förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, lokala stadsmiljöfrågor, parker och frågor som rör ungas fritid.

Familjeenheten är en av enheterna inom Socialtjänsten vid Östermalms stadsdelsförvaltning. Enheten som leds av två enhetschefer består av totalt 23 medarbetare fördelade på en utredningsgrupp för barn och ungdom 0-20 år, familjevård/kontaktverksamhet, familjebehandlare, familjerätt, metodstödjare/mentor samt en administrativ assistent.

Hela Familjeenheten sitter gemensamt i egna lokaler i kvarteret Garnisonen på Östermalm. Till enheten söker vi nu en administrativ assistent.



Arbetsuppgifter


Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag i en spännande miljö där du avlastar enheten med den övergripande administrationen. I den ena delen av rollen ingår bl.a. fakturahantering, personaladministration, att vara ett stöd vid nyanställningar, posthantering, vidareutveckla rutiner och andra sedvanliga administrativa uppgifter.

Den andra delen av tjänsten innebär att hantera förenklad faderskapshandläggning, det vill säga att fastställa faderskap vid de tillfällen när föräldrarna inte är gifta. Denna del av rollen innebär att du kontinuerligt kommer i kontakt med medborgare. För övrigt nätverkar du även med övriga administratörer i förvaltningen.



Kvalifikationer


Vi söker dig som har:

- gymnasieutbildning
- minst fyra års erfarenhet av liknande tjänst
- förståelse för myndighetsutövning
- goda kunskaper i Excel
- goda kunskaper i fakturahanteringssystem, meriterande med Agresso
- meriterande med erfarenhet av paraplyet och faderskapshandläggning

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och trivs med att på egen hand driva och strukturera ditt arbete. I och med att rollen innebär mycket kontakter både internt mot kollegor och chefer samt externt vid faderskapshandläggning, har du ett serviceinriktat arbetssätt och arbetar bra ihop med andra människor. Du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du även trivs med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Du lägger ner energi och engagemang på ditt arbete, är mån om att hålla en god kvalité och gillar att komma med förslag som till exempel bidrar till förbättrade rutiner och struktur samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Har du erfarenhet av liknande arbete?

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stina Löfström
0850810335
Stina Löfström, Enhetschef
08-508 103 35
Eliana Hjelm, HR-konsult
08-508 117 23
Stina Löfström, Enhetschef
0850810335
Christina Witt, enhetschef
0850810345

Sammanfattning

Besöksadress

Karlavägen 104, 6 trappor
None

Postadress

Karlavägen 104, 6 trappor
Stockholm, 10642

Liknande jobb


16 maj 2024