Administrativ assistent till Sektor Socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet, delaktighet och insyn är ledord i vår organisation.



ARBETSUPPGIFTER
I denna tjänst som administrativ assistent kommer du dels att arbeta gentemot utredare för barn och ungdom vilkas ansvarsområde är att utreda, bevilja och följa upp insatser i enlighet med gällande lagstiftning.
Arbetsuppgifter som kommer att ingå i ditt uppdrag är att sammanställa handlingar utifrån socialsekreterarnas behov, kalla till möten, inhämta uppgifter från sjukvårds- och tandvårdsjournaler och brottsregister, upprätta avtal enligt underlag, arkivarbete, ta kontakt med externa myndigheter på uppdrag av socialsekreterarna, dokumentera nämnbeslut med mera. I arbetat ingår även myndighetsutövning av enklare slag och administrativt stöd i journalföringen.
I tjänsten ingår även administration/receptionsarbete med arbetsuppgifter som består av sedvanligt receptionsarbete, vissa faderskapsutredningar, fakturahantering, varubeställningar, arkivhantering och administration kring försörjningsstöd med bl.a. förmedlingar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som är utbildad inom det beteendevetenskapliga området eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Du ska ha minst 3 års administrativ erfarenhet och genom arbetslivserfarenhet skaffat Dig kompetens inom de områden.
Ett krav för denna tjänst är att Du har erfarenhet av att arbeta med och för människor i en serviceinriktad roll. Som person ska du vara självgående, flexibel, engagerad, noggrann, strukturerad, stresstålig och ansvarstagande. Du ska trivas med att arbeta i högt tempo, ha lätt för att bygga relationer och ha god prioriteringsförmåga. Då Du kommer att ha mycket kontakt med människor är det nödvändigt att Du är kommunikativ med ett gott bemötande och att du har hög integritet. Arbetet kräver god kunskap i svenska språket i tal och skrift samt god systemvana.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Hemtjänst och Bistånd Elisabeth Olsson
0303-738109
Enhetschef Hemtjänst Emmeli Söderberg
0303-73 87 36
Enhetschef Annelie Svantesson
0303-738141
Enhetschef Hemsjukvård Ann-Catrin Muhl
0303-738748
Enhetschef Hemtjänst Agneta Fjordberg
0303-73 28 32
Enhetschef Hemtjänst Julia Sjöstrand
0303-73 85 85
Enhetschef Hemsjukvård Ann-Catrin Muhl
0303-730000
Enhetschef Ulla Andersson
0303-738708
Verksamhetschef Susanne Albinsson
0303-738380
Enhetschef Ann Brattberg
0303 73 27 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stenungsunds kommun, Sektor socialtjänst Stenungsund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid. 75-100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-11-01 Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

Strandvägen 15 44482 Stenungsund
None

Postadress

Strandvägen 15
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


31 maj 2024