Administrativ chef

Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Är du redo att axla rollen som Administrativ chef på ett av Sveriges lärosäten med den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning. Här får du ett övergripande ansvar för personalfrågor såväl som övergripande ansvar för budget, uppföljning och ekonomiska analyser.

Om tjänsten
Tjänsten som administrativ chef är ett konsultuppdrag under pågående rekrytering av en fast chef. Omfattningen är 50% med 20 timmars arbetsvecka. Uppdraget pågår i tre månader med möjlighet till förlängning upp till två månader. Arbetet utförs på plats i Solna.

I rollen som Administrativ chef kommer du att:
• Vara övergripande ansvarig för personalfrågor; såsom rekrytering, personalutveckling, samverkansfrågor, förhandlingar och arbetsrättsliga frågor.
• Säkerställa att lagar, regler och interna riktlinjer efterlevs.
• Övergripande ansvara för budget, uppföljning, redovisning och ekonomiska analyser.
• Vara både ett operativt och strategiskt stöd till din prefekt, ledningsgrupp och kärnverksamhetens chefer som är verksamma inom forskning, utbildning och samverkansorganisationer i det omgivande samhället.
•Ansvara för institutionens interaktion med övriga institutioner, den centrala universitetsförvaltningen och samverkan med personalorganisationerna.
• Ansvara för att de övergripande administrativa besluten får genomslag och implementeras på institutionen.
• Bidra till institutionens utveckling och strategiska arbete.

Krav för tjänsten
• Högskoleexamen
•Minst 5 års personalansvar och erfarenhet av verksamhetsstyrning
•Minst 5 års erfarenhet inom ekonomi, HR och administration i ledande position
•Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
•Erfarenhet av att arbeta med ovan arbetsuppgifter inom statlig myndighet eller offentlig sektor

Du behöver vara tillgänglig omgående för att vara aktuell för uppdraget. Sista ansökningsdag är 29 september.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

 

Sökord
Personalchef, Administrativ chef, HR, Rekrytering,  Ekonomichef, förhandling, arbetsrätt, budget, ekonomisk analys, lärosäte, forskning,  Statlig myndighet, Adecco

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 29 september 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023