Administrativ chefsresurs inom LSS

Arbetsbeskrivning

Inom Vård- och omsorgsförvaltningen finns verksamhetsområdet omsorgen om personer med funktionsnedsättning som ger stöd till barn, ungdomar och vuxna personer med olika former av funktionsnedsättningar. Vårt mål är att få varje brukare att bli så självständig som möjligt i sitt dagliga liv, och känna trygghet i det stöd hen får. Vi erbjuder olika slags stöd och service, exempelvis bostäder med särskild service, korttidshem och avlösarfamiljer för barn med särskilda behov, personlig assistans och mobila team. Vår verksamhet bedrivs 24 timmar om dygnet årets alla dagar.



ARBETSUPPGIFTER
Rollen som administrativ chefsresurs innebär i stort att bemanna och samordna för en effektiv och brukarfokuserad verksamhet.

- Bemanna och samordna vakanser
- Hantera fakturor
- Löneadministration
- LSS assistansredovisning
- Beställningar av varor
- Administration av behörighet
- Behjälplig vid rekrytering

Du arbetar med bemanning på lång och kort sikt samt hantering av vakans- och vikarietillsättning. Du ansvarar för att bemanning och schemahantering i system.
För en god kvalitet så kan arbetstiderna komma att förläggas från tidig morgon till sen kväll för att bemanna och samordna.

Du ska aktivt arbeta för en effektiv organisation med god kvalité och utveckla arbetet genom att prova nya tankar, idéer och projekt för att höja kvaliteten för brukare och skapa effektivitet.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där man kommer att ha nära samarbete. Rollen kommer att ha en stor kontaktyta med både interna och externa parter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med Gymnasieexamen, exempelvis inom vård- och omsorgsprogrammet (GY11) eller administrativ inriktning.

Du har erfarenhet från omsorg om personer med funktionsnedsättning och har gärna verksamhetsnära kunskap. Vi ser gärna att du har arbetat i liknande funktion, med kombinerad bemanning och hantering av assistans.

Du har god kunskap gällande lagar såsom arbetstidslagen, arbetsmiljölagen och LSS. Du har god erfarenhet av schema och bemanning.

Vidare är det viktigt att du har arbetat i lönesystem och att du lätt kan ta till dig nya system. Du behöver även kunna hantera Officepaketet väl.

Vi ser även att du har grundläggande ekonomi kunskaper. Kunskaper inom rekrytering är meriterande.

Vi söker dig som har förmåga att organisera, planera och arbeta på ett strukturerat sätt. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du har ett flexibelt sinne och kan vara lösningsorienterad.

Vidare vill vi att du naturligt sätter brukaren i fokus, har en hög servicenivå samt har en god kommunikationsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.


Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

T.f. sektionschef Afamia Elkhoury

Enhetschef Anna Persson

Enhetschef Kristoffer Hoflund
0734- 21 87 43
Sektionschef Afamia Elkhoury

Sammanfattning

Besöksadress

Munkhättevägen 45 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


20 februari 2024

Pedagogisk resurs sökes till Vejbystrands skola och förskola

19 februari 2024