Administrativ EU-samordnare – bidra till genomslag för Sveriges EU-politik

Administrativ EU-samordnare – bidra till genomslag för Sveriges EU-politik

Arbetsbeskrivning

EU-enheten, Justitiedepartementet

Är du en skicklig administratör som ligger steget före? Och ser - innan andra uppmärksammat behovet - var du med dina tjänster kan bidra till verksamhetsnytta? Då kan du vara vårt nav i koordineringen av den politiska ledningens inkommande och utgående internationella resor och besök.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du får möjlighet att arbeta i händelsernas centrum med det praktiska och administrativa stödet i anslutning till vår politiska lednings inkommande och utgående internationella resor och besök. Det betyder att du har en viktig roll i samordningen av alla de praktiska researrangemang som initieras på den internationella arenan för statsråden och deras politiska staber. I vår politiska lednings omvärldsstyrda verklighet är upp-, ned-, och bortprioriteringar en regel snarare än undantag och du är därför en viktig motor i att skapa så bra förutsättningar som möjligt för dem att utföra sitt uppdrag. Ditt arbete präglas av flexibilitet, ett problemlösningsorienterat sätt och servicevilja. Tillsammans med andra kunniga kollegor på enheten, dina motsvarigheter vid andra departement och övriga samarbetspartners så som upphandlade resebyråer etc., strävar ni tillsammans efter en högkvalitativ leverans. Utifrån verksamhetens behov förväntas du också ta chansen att löpande utveckla din kompetens och arbetsformer och därigenom bidra till att vår verksamhet blir än mer digital, enhetlig och effektiv.

Läs mer om enheten och vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration och/eller förvaltning. Du behöver också ha dokumenterad erfarenhet av arbete med administration och logistik. Med det menar vi att vi tror att du sedan tidigare har arbetat med omfattande internadministrativ samordning och/eller koordinering, där du framgångsrikt sett till helheten men utan att missa de avgörande detaljerna i de frågor och arrangemang du ansvarat för. Vi arbetar främst på svenska, men det är i denna roll också viktigt att du behärskar engelska på en sådan nivå att du kan arbeta obehindrat även på det språket.

Om du utöver ovanstående har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet, vid ambassad eller någon EU-institution - företrädesvis med besökshandläggning - är det meriterande. Har du dessutom kunskaper i franska eller något annat språk som används inom EU samt kunskaper om EU:s institutioner och beslutsprocesser är det meriterande.

Dina egenskaper
För att blir framgångsrik i rollen som administrativ EU-samordnare behöver du ha förmågan att hantera många olika uppgifter samtidigt, löpande kunna prioritera bland dem och i förhållande till kraven som ställs kunna växla tempo för att säkerställa såväl leverans som tillräcklig med tid för att ladda om. Vi förväntar oss att du är en smidig och konstruktiv lagspelare som kan arbeta självständigt. Som vi tidigare beskrivit är det också en fördel om du har intresse för nya arbetsformer och IT-lösningar som möjliggör att du kan förvalta det som funkar bra men också uppmärksamma, initiera och driva verksamhetsnyttig utveckling som skapar mervärde.

Hos oss behöver man vara beredd på det oförutsedda och kunna arbeta med hög grad av självständighet, utan att för den sakens skull ge avkall på den för oss så viktiga förankringen och samverkan med andra. Vi tror att du är en serviceinriktad person som gillar ett arbetssätt där du i din stödjande roll både behöver skapa och upprätthålla kontakter.

Övrigt
Tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader.

En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Helena Garme som är t.f. enhetschef eller personalspecialist Josefine Sjöström Järvinen. Fackliga kontaktpersoner är Christine Wälikangas för Saco och Susanna Wiener för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 april 2020.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


16 maj 2024

Omgående sommarjobb som administratör!

Omgående sommarjobb som administratör!

16 maj 2024

16 maj 2024