Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Fastighetsmäklarinspektionen är den statliga myndighet som registrerar fastighetsmäklare och har tillsyn över dessa samt informerar om god fastighetsmäklarsed.
Läs mer på www.fmi.se

Administrativ handläggare
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete hos en myndighet med i dag 18 anställda. Tjänsten som administrativ handläggare är nyinrättad. Som administrativ handläggare är du den administrativa chefens högra hand inom ett flertal olika arbetsområden. För rätt person finns möjligheter att utveckla rollen med ytterligare ansvar och arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter såsom att ta fram underlag för årsredovisningar, budgetprognoser, fakturahantering, lönestatistik, deklarationer och andra redovisningar. I arbetet ingår också att handlägga olika administrativa ärenden, såsom registreringsärenden, upphandlingsfrågor och personaladministrativa dokument. Bredden i arbetsuppgifterna gör arbetet mycket omväxlande och intressant.
Vi söker dig
För att möta tjänstens utmaningar ser vi att du som person är en strukturerad och noggrann organisatör som tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill att ditt arbete präglas av att du är kvalitetsmedveten, flexibel och serviceinriktad. Du är också en god kommunikatör med bra samarbetsförmåga. Du arbetar proaktivt, ser förbättringspotential och hjälper till där det behövs. Du behärskar Office-programmen och Agresso eller likande redovisningssystem. Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande.
Du har en ekonomutbildning på lägst gymnasienivå och kan grundläggande bokföring. Som person är du ansvarstagande och har en god social kompetens. Du har integritet men är samtidigt flexibel och lyhörd inför dina kollegor.
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig förvaltning.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med provanställning de första sex månaderna.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.

Ansökan till tjänsten:
Fastighetsmäklarinspektionen genomför denna rekrytering i samarbete med Bemannia Executive. Om du finner tjänsten intressant så tveka inte att skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval.

Skicka din ansökan till e-post: rekrytering@bemannia.se

Märk din ansökan med referens nr: "10093, Administrativ handläggare".
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Annika Englund på 073-746 35 00 eller av myndighetschef Eva Westberg på 08-580 069 15 .

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

SVEAVÄGEN 155
STOCKHOLM

Postadress

SVEAVÄGEN 155
STOCKHOLM, 11346

Liknande jobb


Adminstratör till XLNT Group

Adminstratör till XLNT Group

8 juni 2024

Mötesbokare på deltid!

Mötesbokare på deltid!

7 juni 2024