Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Socialnämndens ansvarsområde omfattar barn, familj, vuxen och äldre. All myndighetsutövning är samlad i en gemensam avdelning som även är beställare av verksamhet, och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Förvaltningen arbetar med beställa-/utförarorganisation.För det förvaltningsövergripande uppdraget arbetar en utvecklingsstab, en ekonomiavdelning och ett förvaltningskontor.

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för förändring och som har utveckling som tillstånd. Vi sätter människors behov i centrum och bemöter alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administrativ handläggare till förvaltningskontoret. I uppdraget ingår administration av socialnämnd, handikapp- och pensionärsråd mm. Det omfattar även rollen som registrator och arbete med förvaltningens diarium och registreringssystem.
I en organisation i ständig förändring kan arbetsuppgifterna komma att förändras.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha god datavana. Som person är du noggrann och initiativtagande, engagerad samt har förmåga att arbeta självständigt, men även god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.
Att du har kundfokus i ditt arbete ser vi som en självklarhet. Du trivs i servicerollen och du är duktig på att hantera alla sorters människor, med olika förväntningar och olika behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Från 1/1 2015 kommer Varbergs kommun att tillämpa rökfri arbetstid.


Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Samordnare till VA/gata sökes

Samordnare till VA/gata sökes

8 juni 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

30 maj 2024