Administrativ handläggare med registratorsuppgifter till miljöenheten

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


MILJÖENHETEN jobbar aktivt för att skydda miljön och människors hälsa. Det gör vi genom tillsyn och prövning inom livsmedel, dricksvatten, miljöskydd, hälsoskydd, alkohol, tobak, läkemedel och folköl. Även om arbetsbördan tidvis kan vara stor är vi en enhet med bra sammanhållning där vi har nära till skratt och högt i tak. Vi finns i kommunhuset bredvid Tappströmsbron.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Vi söker dig som vill arbeta med teamkänsla och vara en naturlig del av vår enhet då vår registrator går i pension snart. Vi utvecklat våra arbetssätt och system kontinuerligt så fördelnignen mellan registratorsuppgifter och administrativ handläggning kan variera över tid.

Inom tjänsten ingår:


• handlägga tillsyns- och prövningsärenden som är mer administrativa i sin karaktär
• diarieföra, expediera och registrera ärenden och handlingar i verksamhetssystemet Castor
• service till allmänheten t.ex. svara på frågor, lämna ut handlingar mm
• i samarbete med chef och verksamhetsutvecklare bidra till att kvalitetssäkra arbetssätt, rutiner och processer
• generellt inom enheten förekommande administration samt generell arkivhantering enligt informationshanteringsplanen

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant utbildning och yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Kunskaper i enhetens tillsynsområden (miljöbalken, livsmedelslagstiftningen, alkohol, tobak och receptfria läkemedel) är önskvärt. Erfarenhet inom arbetsområdet är meriterande. Eftersom miljöenheten i ett pågående projekt digitaliserar sina processer, kräver rollen relativt hög IT-kompetens och ett IT-intresse.

För att lyckas med arbetet som registrator krävs det att du kan hantera många olika arbetsuppgifter och att du trivs med uppgiften att vara spindeln i nätet. Du är ordningsam, noggrann och kan arbeta strukturerat och metodiskt, även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Du är van vid att koordinera, administrera och dokumentera dina uppgifter. Du har förmågan att se helheten samtidigt som du kan se detaljerna.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten.


Tillträde: Enligt överenskommelse, urval sker kontinuerligt under ansökningstiden
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Facility Coordinator

Facility Coordinator

30 maj 2024

Administratör, Vikariat

Administratör, Vikariat

30 maj 2024