Administrativ handläggare till Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




ARBETSUPPGIFTER
Lekebergs kommun söker en administrativ handläggare för ett vikariat, ca 8 månader.

Du kommer att ingå i vår administrativa avdelning och vara placerad i kommunhuset. Administrativa avdelningens uppdrag är att vara en central resurs som stöttar alla kommunens verksamheter. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som handläggare är du en viktig del i det arbetet.

I tjänsten ingår att handlägga olika typer av bidrag, till exempel inackoderingsbidrag, ansvara för kommunens enkätverktyg, vara kontaktperson gentemot SCB och handlägga olika typer av ärenden inom kommunstyrelseförvaltningen. I tjänsten ingår också att vissa dagar arbeta i kommunens växel och reception vilket ställer stora krav på positiv inställning, att vara serviceinriktad och lösningsfokuserad.

I arbetet ingår exempelvis:
- Handläggning av bidrag
- Utredningar
- Arbete i växel och reception
- Statistik
- Allmänt förekommande administrativa uppgifter
- Kontaktperson gällande kollektivtrafikfrågor


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- Mycket god datorvana
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna Platina,

Tjänsten ställer höga krav på att vara strukturerad, noggrann och lyhörd, och för oss är det viktigt att du är utvecklingsinriktad.
Du behöver ha en stor förmåga till att samarbeta och att hålla ordning och reda. Initiativförmåga och en förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt är en förutsättning.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Kommunsekreterare, Laxå kommun Anna Eriksson
0584-47 31 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen Fjugesta
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 1 januari 2017, upphör: Vikariatet beräknas pågå till den 31 september 2017.
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


17 maj 2024

VA-handläggare

VA-handläggare

10 juni 2024