Administrativ inköpare till miljöteknikföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du en lyhörd och engagerad person som gillar att arbeta i en central roll i ett tight team? Vill du vara en del av ett expanderande företag och få möjlighet att utvecklas inom inköp? Sök tjänsten som administrativ inköpare redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Envacs räkning en administrativ inköpare. Vår kund är ett innovativt miljöteknikföretag och ledande inom utvecklingen av automatiserade transportsystem av avfall. I Sverige finns ca 100 anställda men finns representerade även i övriga Norden. Tjänsten ska tillsättas omgående.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Envac.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ inköpare kommer du att arbeta med operativt inköp med egna ansvarsområden. I dina arbetsuppgifter ingår främst leveransbevakning och fakturagranskning och du kommer att ha mycket kontakt med leverantörer, speditörer och projektledare. Därför kommer din roll handla mycket om att tillsammans med dina kollegor och samordna och koordinera det logistiska flödet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat operativt inköpsarbete såsom:


* Beställningar av material
* Hantering av inköpsparametrar och lageravstämningar
* Administrativa uppgifter. Hantering och struktur av ett stort informationsflöde
* Arbete i affärssystem med artikel- och produktstrukturer


Arbetet innebär även mycket kontakt via mail och telefon med leverantörer, samarbetspartners och med övriga delar av organisationen.

Tjänsten passar dig som trivs i en samordnande och stöttande roll och som vill utvecklas inom inköp och logistik.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:


* Trivs i en samordnande roll
* Vill utvecklas inom köp och logistik
* Gärna har en eftergymnsial utbildning inom inköp eller logistik
* Har några års erfarenhet av administrativt arbete med externa kontaktytor
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då mycket av kommunikationen sker på båda språken
* Har ett tekniskt intresse
* Har goda IT-kunskaper (Office-paketet). Det är meriterande om du tidigare har arbetet med administration i ett affärssystem.


Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administration i ett affärssystem och med inköp.

Som person är du engagerad och social. Du trivs i en samordnande roll och att stötta dina kollegor. Du är inte rädd för att lyfta luren och ta egna initiativ för att arbeta problemlösande. Därför är du prestigelös, lyhörd och har förmågan att arbeta strukturerat och metodiskt för att uppnå goda resultat.


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Eriksberg, Göteborg
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Sophia Francke 031-352 33 60
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [gbg01@academicwork.se] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Envac är ett av de ledande miljöteknikföretagen i Sveriges med mer än 50 års erfarenhet inom automatiserad avfallshantering. Envac uppfann sopsugen under 1960-talet och är idag världsledande inom automatiserad avfallshantering och har 35 kontor i 22 länder i Europa, Mellanöstern, Asien samt Nord- och Sydamerika.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 29 januari 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024